جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 اسفند 1393     
ذخایر آبی مناسبی نداریم

 

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز شنبه در آیین افتتاح واحدهای 5 و 6 تصفیه‌خانه فاضلاب و آغاز عملیات اجرایی 6 طرح بزرگ زیربنایی فاضلاب تهران، با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اجرای این طرح بزرگ، اظهار داشت: واحدهای قبلی این تصفیه‌خانه با کمک خارجی‌ها به بهره‌برداری رسیده بود و اهمیت واحدهای 5 و 6 در این است که همه بخش‌های آن به صورت کامل و صد در صد توسط متخصصان و کارشناسان کشورمان ساخته شده است و این نشان می‌دهد که کشورمان گام به گام به سمت خودکفایی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت احداث و افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب گفت: امروز از لحاظ محیط زیست ضرورت دارد که فاضلاب ها به مرکزی تحت عنوان تصفیه‌خانه هدایت شوند.

رئیس‌جمهور افتتاح فازهای 5 و 6 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران را از لحاظ زیست محیطی و تأمین آب کشاورزی اقدامی بسیار مهم و بزرگ دانست و گفت: دولت باوجود خشکسالی، تمام طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهد داد تا مردم تهران در تابستان دچار مشکل نشوند، اگر چه ضرورت دارد مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

روحانی افزود: با افتتاح این تصفیه‌خانه 55 درصد جمعیت ساکن تهران تحت پوشش خدمات آن قرار می‌گیرند و در مجموع باید تلاش شود تا در نهایت کل جمعیت تهران تحت پوشش این خدمات قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح این تصفیه‌خانه هم از لحاظ محیط زیستی و هم تأمین آب کشاورزی دارای اهمیت فراوانی است و این موضوع خبر خوشی هم برای مردم تهران از لحاظ زیست محیطی و هم خبر خوشحال‌کننده برای کشاورزان جنوب تهران و منطقه ورامین و شهرری محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهور افزود: از طرف دیگر در این تصفیه‌خانه لجن‌ها نیز در فرآیندی به کود کشاورزی تبدیل می‌‌شود و روزانه در این واحدها صد تن لجن تولید می‌شود که برای کشاورزان مفید است.

روحانی اضافه کرد: دو فاز دیگر این تصفیه‌خانه باقی مانده که دولت به دنبال تأمین اعتبار و به بهره‌برداری رساندن آن است و همه تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب را مورد تأکید قرار داد و خطاب به مردم کشور بویژه ساکنان تهران اظهار داشت: اگر چه در روزهای اخیر نزولات آسمانی و رحمت الهی شامل حال مردم کشور شده اما نسبت به روند نزولات در بلند مدت هنوز 20 درصد کاهش وجود دارد لذا همچنان در مسیر خشکسالی قرار داریم.

رئیس‌جمهور گفت: امسال سالی نیست که ذخیره آبی بالایی داشته باشیم و سدهای اطراف تهران دارای ذخیره مناسبی نیستند و در مجموع 40 درصد ظرفیت این سدها آب دارد، لذا ضرورت دارد مردم در زمینه مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

روحانی گفت: اگر هر خانواده ایرانی 10 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، این امکان وجود دارد که مشکلات موجود در زمینه تأمین آب برطرف شود.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: دولت از چند ماه قبل پیش‌بینی‌ها و طراحی‌های لازم را انجام داده تا مردم تهران در تابستان امسال در زمینه آب دچار مشکل نشوند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: