جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 22 اسفند 1393     
وظيفه اصلي شوراياري رسيدگي به موضوعات محلي است

به گزارش شهرداری نیوز ،شهردار تهران گفت: مهمترین نقش و وظیفه اصلی شورایاری محلات رسیدگی به موضوعات محله خودشان است.به

محمدباقر قالیباف پس از بازدید از ستاد چهارمین دوره انتخابات شورایاری شهر تهران با اعلام این مطلب افزود: این موضوع از مطالبات ما و مردم است و شورایاری ها باید در مقیاس محله کار کنند.

شهردار تهران تاکید کرد: شورایاری ها باید در جغرافیای محله کار کنند و پیشنهادات شان را به شهرداری و شورای شهر ارائه کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه شورایاری ها در چهارمین دوره به بلوغ رسیده اند گفت: میزان مشارکت، سطح تحصیلات، سابقه و تجربه نامزدها بیانگر این موضوع است.

شهردار تهران افزود: شورایاری ها می توانند تبلور عینی حضور مردم برای تعیین سرنوشت خودشان در محلات رقم بزنند.

قالیباف افزود: موضوع شورایاری ها امروزه قابل مقایسه با شهرهای پیشرفته ای است که بیش از 100 سال سابقه چنین سازوکاری را دارند.

شهردار تهران گفت: مردم با شور و نشاط در مناطق مختلف در پای صندوق های رأی حاضر شده اند و این انتخابات مردمی است.

قالیباف افزود: آمارها نشان می دهد که انتخابات با نشاط و انضباط بیشتری در مقایسه با دوره های قبل در حال اجراست و تاکنون شکایتی که تأثیرگذار در روند انتخابات باشد نداشته ایم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: شورای محلات در همه شهرهای بزرگ می تواند بر اساس قانون اساسی و همزمان با شورای شهر برگزار شود و اگر این اتفاق بیفتد می توانیم بگوییم به وضع مطلوب در شورای محلات رسیده ایم.

قالیباف همچنین گفت: همه شورایاری ها با هر سلیقه ای این نظر را دارند که شهرداری تهران و مجموعه شورای شهر در دو دوره گذشته میدان را برای حضور و فعالیت آن ها باز کرده است.

شهردار تهران ادامه داد: شورایاری ها در دوره های گذشته توانستند اثرگذاری داشته باشند و پل ارتباطی میان مردم با شورای شهر و شهرداری باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: