جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 اسفند 1393     
591کشته در تصادفات شهر تهران

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سال‌ آینده دوربین‌هایی فعال خواهد شد که تخلفات حرکت با دنده عقب و تغییر مسیر در بین خطوط را ثبت و اعمال قانون می‌کنند.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری تمهیدات ویژه نوروز 94  با اشاره به کاهش تلفات جاده ای، اظهار کرد: پلیس راهور تهران بزرگ با حمایت‌های خوب بین بخشی تمام دستگاه‌ها، توانست با کاهش 13 درصدی تلفات، مقام نخست در کاهش تلفات را در بین سایر استان‌ها و شهرها کسب کند.

وی در ادامه گفت: در 11 ماهه امسال 591 تن کشته شدند که نسبت به سال گذشته 87 تن کمتر کشته شدند و این نشان از رشد 13 درصدی کاهش تلفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است

این مقام مسئول پلیس افزود: از 591 تن تلفات ناشی از تصادفات، 167 تن موتور سوار، 56 تن راننده، 294 تن عابر پیاده و 74 سرنشین خودرو جان خود را از دست دادند که سهم عابران و موتور سواران در این تلفات 70 درصد اعلام شده است.

سردار حسینی با اشاره به سهم بیشتر مردان در تلفات اظهار داشت: 504 تن مرد و 87 تن زن در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که در مجموع 166 تن در صحنه، 87 تن در حین انتقال به بیمارستان و 337 تن در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: با توجه به آنچه 5 شنبه‌ آخر سال مصادف شده است با آغاز تعطیلات نوروزی، خیلی از مراجعه کنندگان طی امروز و فردا جهت زیارت اهل قبور به بهشت زهرا مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: طبق یک سنت و اعتقاد مذهبی همه ساله ملت شریف ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال به دیدار شهدای انقلاب اسلامی و زیارت اهل قبور در بهشت زهرا حاضر شده و با قرائت قاتحه یاد و خاطره آنان را زنده نگه می‌دارند که بر همین اساس در سال جاری نیز مراسم نامبرده در تاریخ‌های 21، 22 و 28 اسفند ماه در بهشت زهرا، حرم مطهر امام خمینی (ره) حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزاده صالح(ع)، امامزاده اسماعیل(ع) و امامزاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار می‌شود. با توجه به تقارن این ایام با روزهای پایانی سال، ازدحام وسایل نقلیه و شهروندان عزیز در مبادی خروجی شهر دور از ذهن نبوده و این امر مسلما ترافیک سنگین، بی نظمی، راهبندان و حوادث رانندگی را زمینه ساز می‌گرداند. لذا در حوزه مناطق جنوبی و به ویژه معابر اصلی خروجی شهر از حساسیت فوق العاده‌ای برخوردار شده و در نظر گرفتن تمامی پیش بینی‌ها و امکانات موجود کاملا الزامی خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: