جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 اسفند 1393     
دوقلوهای افسانه‌ای /تصاویر

باشگاه خبرنگاران: پزشکان چینی در بیمارستانی در جنوب غرب این کشور به تازگی موفق به جداسازی دوقلوهای چسبیده به همدیگر شده‌اند.

گفتنی است، این دوقلوها که از ناحیه معده و کبد به همدیگر مشترک بوده و از یک کبد و معده استفاده می‌کردند دختر هستند و عمل راحی جداسازی آنها 8 ساعت به طول انجامیده است.


 

بررسی‌‌ها نشان می‌دهند، این دو نوزاد در 30 اکتبر 2014 بدنیا آمده‌اند و مسئولین بیمارستانی بلافاصله پس از تولد آنها را به بیمارستان تخصصی برای مراقبت‌ فرستاده‌اند.


 

 پزشکان اعلام کرده‌اند با وجود وزن کم این دو نوزاد به هنگام عمل و از دست دادن خون در اثر جراحی حال عمومی این دو نوزاد رضایت بخش است و در آینده نزدیک از بیمارستان مرخص خواهند شد.

به تازگی در جهان چندین نمونه نوزاد دوقلوی به هم چسبیده با موفقیت از هم جدا شده‌اند که از جمله آنها دو نوزاد دختر در شهر تگزاس ایالات متحده و دو نوزاد پسر اهل کشور یمن در بیمارستان در کشور ریاض را می‌توان نام برد.

کارشناسان اعتقاد دارند با پیشرفت‌های علمی جدید صورت گرفته در دنیای پزشکی و جراحی‌های پیچیده درصد موفقیت اعمال جراحی برای جدا کردن چند دوقلوهای به هم چسبیده تا حد زیادی بالا رفته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: