جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 آذر 1392     
کودک 4ساله سیگار را ترک کرد/عکس

سرنخ: تنها دلیل شهرت آردی و اینکه خبرنگاران به دنبال مصاحبه با او و خانواده‌اش هستند این است که او از دو سال قبل و در حالی که تنها دو سال سن داشت سیگار می‌کشید، روزی دو پاکت، اما حالا با گذشته دو سال از آن زمان خبرنگاران به دلیل دیگر به دنبال این کودک اندونزیایی هستند؛ آردی سیگار کشیدن را ترک کرده است.


 

 
فقط یک مارک مشهور

ماجرای زندگی این کودک اندونزیایی و عکس‌های او از دو سال قبل و هنگامی به رسانه‌ها راه یافت که خبرنگارانی در یکی از گزراش‌های خود درباره زندگی سیگار کشیدن، حالا روزی دو پاکت سیگار می‌کشد. طولی نکشید که خبرنگاران بسیاری به سراغ این کودک و خانواده‌اش رفتند و با آنها مصاحبه کردند. مادر کودک در مصاحبه با خبرنگاران گفت که فرزندش فقط علاقه به یک مارک مشهور سیگار دارد و اگر بدون سیگار بماند شده و با داد و بیداد سرش را به دیوار می‌کوبد.

«محمد ریزال» پدر این کودک هم در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس در حالی که می‌خندید گفت: «من نسبت به سلامت پسرم نگران نیستم. او کاملاً سالم و سلامت به نظر می‌رسد، او خیلی عاشق سیگار کشیدن است به طوری که وقتی او را از کشیدن سیگار منع می‌کنیم پاهایش را به زمین می‌کوبد. و گریه می‌کند. او واقعاً به سیگار معتاد است.

با انتشار گزارش‌های رسانه درباره زندگی این کودک، واکنش‌های تندی نسبت به این موضوع ابراز شد، این در حالی بود که خانواده این کودک، به کار فرزندشان به عنوان یک کار خارق‌العاده و جالب نگاه می‌کردند.

«ستومولیادی» - رئیس کمیسیون حمایت از کودکان اندونزی - در این باره می‌گوید: «پدر و مادر آردی سیگاری هستند و به همین خاطر، فرزندشان به کشیدن سیگار معتاد شده است، رفتار والدین بر کودکان اثر مستقیم می‌گذارد و به همین دلیل سریعاً باید قانونی برای جلوگیری از گرایش کودکان به سیگار وضع شود.»

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: