جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 اسفند 1393     
علت فلج صورت چیست؟

ایسنا: یک متخصص مغز و اعصاب گفت: فلج صورت علت شناخته شده‌ای ندارد.

دکتر مهیار معتقد با اشاره به اینکه فلج صورت به دو نوع مرکزی و محیطی تقسیم شده، اظهار کرد: در فلج مرکزی که مربوط به اختلالات بافت مرکزی مغز بوده و در سکته‌های مغزی شایع تر است، صدمه در قسمت فوقانی کمتر است و دست نخورده باقی می‌ماند.

وی افزود: در نوع فلج محیطی، زمانی که عصب مغز از جمجمه خارج می شود، قسمت نیمه تحتانی و فوقانی را تحت تاثیر قرار داده و به صورت فلج خود را نشان می‌دهد.

دکتر معتقد با اشاره به علائم فلج صورت تصریح کرد: در این بیماری حرکاتی مثل خندیدن، حرکات زبان، تکان دادن ابرو و پیشانی انقباض عضلانی ندارد.

وی به بیماری خانواده تبخال، شرایط فیزیولوژیک افراد از جمله بارداری و دیابت اشاره کرد و افزود: شیوع بیماری فلج صورت در این گروه‌ ها بیشتر رخ می دهد.

معتقد با تاکید بر اینکه فلج صورت پیشگیری خاصی ندارد، اذعان کرد: یک تا دو روز قبل از بروز بیماری در ناحیه پشت گردن افراد دچار بی‌حسی می‌شوند و اختلالاتی در حس چشایی و زبان آنها به وجود می‌آید.

وی در ادامه راه‌های درمان فلج صورت را درمان دارویی، تمرکز در التهاب عصب و زمینه ویروسی و درمان فیزیوتراپی دانست.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه در بیشتر مواقع فلج صورت ماهیت بدخیم ندارد، اظهار کرد: مبتلایان به این بیماری در محافظت از چشمانی که به علت عدم پلک زدن مختل شده و ممکن است ساعتها طول کشیده و در نهایت قرنیه فرد خشک شود می‌توانند با استفاده از قطره و پماد چشم عملکرد ضعیف چشم را تسکین دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: