جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 اسفند 1393     
روزانه 270 تن پسماند در منطقه هشت جمع آوری می شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،  معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 8، از جمع آوری بیش از 270 تن پسماند، به صورت روزانه در سطح این منطقه خبر داد.

حمید رضا فرخی با اعلام این مطلب گفت: پسماندهاي خانگي به دو بخش پسماند تر و خشک تقسيم مي شوند و روزانه به طور متوسط 250 تن پسماند در این منطقه جمع آوری می شود.

 وی افزود: خودروهاي ويژه جمع آوري پسماند خشک در وهله اول کار جمع آوري زباله هاي خشک را در سطح منطقه انجام مي دهند وسپس ايستگاه هاي ثابت پسماندهاي خشک نيز که با استقبال خوبي  که شهروندان، از آن داشته اند اين زباله ها را تحويل مي گيرند.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 8، به افزایش جمع آوری پسماندهای خشک در روزهای پایانی سال اشاره کرد و اظهار داشت: به طور متوسط در ماه پایانی سال روزانه 7 تن زباله خشک در سطح محدوده جمع آوری می شود.

فرخی گفت: به منظور افزایش سطح خدمات رسانی و ترویج و ترغیب شهروندان تعداد خودروهای جمع آوری بازیافت افزایش یافته و طرح جمع آوری از درب منازل به صورت برنامه هفتگی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه 8 در بازيافت پسماندهاي خشك از ساير مناطق تهران بهتر عمل كرده است گفت: فاصله مخازن مخصوص پسماند خشك در بافت تجاري متراكم‌تر و در بخش مسكوني فاصله مخازن از يكديگر بيشتر است.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 8 ،با اشاره به طرح کلبه بازیافت در بیش از 20 مدارس سطح منطقه عنوان داشت : در این برنامه تلاش می کنیم دانش آموزان بیش از پیش با برنامه های تفکیک زباله و اثرات مثبت این طرح آشنا شوند.

وی با اشاره به برنامه های آموزشی و تشویقی که در طرح کلبه بازیافت مورد توجه شهرداری قرار گرفته است، گفت: هدف از این اجرای این طرح، تفکیک زباله تر و خشک است.

فرخی از دانش آموزان به عنوان قشری از جامعه به عنوان انتقال دهنده مفاهیم و آگاهی های عمومی به درون خانواده ها نام برد و افزود: با انتقال فرهنگ تفکیک از مبداء به درون خانه ها، می توان امیدوار بود که مدیریت شهری در اجرای این برنامه ها موفق تر خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: