جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 اسفند 1393     
"آسمان آبی ، زمین پاک" به انضباط بخشی تهران کمک می کند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران صبح امروز در پیش همایش آسمان آبی و زمین پاک با حضور سفرای سابق جمهوری اسلامی ایران و امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، کمپین آسمان آبی و زمین پاک را کمکی به انضباط بخشی شهر تهران دانست.

ابوالفضل رفیع با بیان اینکه هرساله در دی ماه شاهد به اوج رسیدن آمار تلفات در بهشت زهرا(س) به دلیل آلودگی هوا هستیم، تصریح کرد: این آمار بسیار بالا است که کمپین آسمان آبی و زمین پاک با فراهم آوردن زیرساخت ها در حوزه آموزش شهروندی و فرهنگ سازی می تواند به کاهش این رقم کمک کند.

وی با اشاره به فرهنگ سازی پسماند، خدمات شهری و ترافیک در شهر تهران افزود: در دهه اخیر ما شاهد اقدامات و تحولات  بسیار مناسب در حوزه عمران، ترافیک و خدمات شهری بودیم. چراکه ترافیک و پسماند کلانشهر تهران به عنوان شاخصی است که نشان از جایگاه ما در فرهنگ شهروندی می دهد.

مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با بیان اینکه 90 درصد زیرساخت ها در زمینه آسمان آبی و زمین پاک در شهر تهران آماده شده است، اظهار کرد: اصلاح خط کشی ها، نصب دوربین ها و خط کشی خطوط  در معابر از زیرساخت های فراهم شده است.

رفیع در خصوص رفتار مناسب شهروندی گفت: تهران شایسته رفتار بهتر شهروندی است و آموزه های دینی ما نشان می دهد که شاهد این تغییر رفتارباشیم.

خط سفید و عدم گردش به راست و چپ در هلند رعایت می شود

کاظم قریب آبادی سفیر سابق ایران در خصوص تجربیات خود و فرهنگ شهروندی در هلند افزود: مسئولیت مدیریت شهری و امنیت شهروندان در کشور هلند با شهرداری گره می خورد.

وی با بیان اینکه حرکت بین خطوط (خط سفید) در هلند فرهنگ سازی شده است، اظهار کرد: ترافیک در هلند واقعی است نه ساختگی. چرا که شهروندان خط سفید و عدم گردش به راست و چپ در بزرگراه ها و خیابان ها را به طور کامل رعایت می کنند.

قریب آبادی گفت: درخیابان های هلند به فاصله 300 تا 400 متر دوربین های کنترل شده جهت ترافیک تعبیه شده است.

سفیرسابق ایران، با بیان اینکه هیچ مغازه ای بدون مجوز شهرداری مغازه خود را رنگ نمی کند، اظهار داشت: هر شهروند، مغازه و دیپلماتیک برای رنگ آمیزی مغازه ها و نماهای ساختمانی خود باید از شهرداری مجوز بگیرند.

آسمان آبی و زمین پاک به محیط زیست کمک می کند

 شیخ عطار سفیر سابق ایران در آلمان بر لزوم اجرای تفکیک و بازیافت زباله ها تاکید کرد و تصریح کرد: بحث تفکیک زباله در شهر تهران روشنفکری شهروندان و مسئولان است و بسیار اهمیت دارد.

وی در خصوص تفکیک زباله در کشور آلمان گفت: آموزش بازیافت زباله در آلمان از دوران مهدکودک فرهنگ سازی می شود. به طوری که 50 تا 60 درصد زباله ها در این کشور تفکیک می شوند و این مورد را در صدر فعالیت های خود قرار داده اند.

شیخ عطار فرهنگ سازی و اعتمادسازی شهروندان در زمینه تفکیک زباله را مهم دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری تهران با اعتمادسازی شهروندان می تواند به تفکیک زباله کمک کند و وضعیت زباله شهر تهران را به صورت مطلوب تری درآورد.

وی کمپین آسمان آبی و زمین پاک را امری بسار مناسب در محیط زیست انسانی دانست و تصریح کرد: آسمان آبی و زمین پاک نباید تنها شعارباشد و باید آن را حمایت کرد.

آسمان آبی و زمین پاک مشارکت شهروندان را می طلبد

معصومی فرسفیر سابق ایران در کره جنوبی نیز در ادامه با بیان اینکه آسمان آبی و زمین پاک بدون مشارکت شهروندان و برنامه ریزی در شهر تهران امکانپذیر نیست، تصریح کرد: تنها فرهنگ سازی و آموزش به اجرای بهتر آسمان آبی و زمین پاک  و به حداقل رسیدن آلودگی هوا کمک می کند.

وی در خصوص فرهنگ شهرنشینی کشور کره جنوبی، افزود: مهمترین رمز توسعه کره جنوبی در زمینه مسائل شهری است زیرا آموزش ها از دوران کودکی به شهروندان ارائه می شود.

معصومی فر با اشاره به بحث تفکیک زباله در کره جنوبی گفت: تفکیک زباله از مبدا در کره جنوبی به طور جدی از سوی شهروندان رعایت می شود. چراکه در صورت عدم رعایت آن ، جریمه می شوند.

 

وی افزود: کره جنوبی از 14 خط مترو با 775 کیلومتربرخوردار است و روزانه 8 میلیون مسافر از این طریق جابه جا می شوند.

رسیدن آسمان آبی و زمین پاک نیاز به برنامه ریزی شهرداری است

قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا در ادامه گفت: برای رسیدن با آسمان آبی و زمین پاک نیاز به  برنامه ریزی و آموزش های شهروندی است.

وی در خصوص استفاده شهروندان از وسایل نقلیه تصریح کرد: کاهش تقاضای سفر و افزایش قیمت سوخت می تواند عاملی جهت استفاده شهروندان از وسیله نقلیه عمومی باشد.

آسمان آبی و زمین پاک باید قانون مدار شود

صفاری سفیر سابق ایران لازمه اجرای بهتر آسمان آبی و زمین پاک، فرهنگ سازی و قانون مداری دانست و اظهار داشت: استفاده از سوخت های استاندارد در خودروها، الزام واحدهای صنعتی به رعایت مسائل زیست محیطی، افزایش سهم انرژی های نو، مدیریت آب های زیرزمینی، نقش رسانه، احزاب سیاسی و سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست، ایجاد شبکه های حمل و نقل عمومی و تقویت شهرداری ها می تواند از قوانین اجرای بهتر آسمان آبی و زمین پاک باشد.

وی در ادامه به مسائل شهری کشور اسپانیا اشاره کرد و گفت: روحیات شهری شهروندان و آب و هوای اسپانیا مشابه ایران است و فقط مسئله ای که مورد توجه در اسپانیا است، شهروندان مجبور به رعایت یکسری از مقررات شهری از جمله تفکیک زباله ، خط سفید و استفاده از وسایل نقلیه هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: