جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 اسفند 1393     
توصیه شهاب‎مرادی درباره جشنواره فیلم‎شهر

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم شهر در جلسه شورای برگزاری پنجمین دوره این رویداد سینمایی گفت: بنای جشنواره فیلم شهر رقابت نیست و ما قصد داریم میزبانی خوب برای خانواده سینما در این ضیافت بزرگ باشیم.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران: حجت‌الاسلام شهاب مرادی در جمع اعضای شورای برگزاری پنجمین جشنواره فیلم شهر گفت: باید فعالیت‌ها و تلاش‌ها برای برگزاری، تقویت و ارتقای فیلم شهر بیشتر شود و هدفگذاری‌ها و سیاستگذاری‌ها به گونه‌ای باشد که یک رویداد فرهنگی جریان‌ساز رقم بخورد. این جشنواره ظرفیت‌های لازم را برای برگزاری منظم دارد.

وی با اشاره به لزوم بی‌توجهی به حاشیه‌ها افزود: از مدیران جشنواره فیلم شهر می‌خواهم بیشتر به اصل بپردازند و کیان جشنواره را حفظ کنند. بنای ما رقابت با جشنواره فیلم فجر نیست اما معتقدم این دو جشنواره با هم مقایسه می‌شوند. به همین دلیل باید با دقت در جهت تبیین جشنواره قدم برداریم و در ورطه رقابت¬های غیر ضروری نیفتیم.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم شهر خواستار تفکر بیشتر بر ادبیات این جشنواره شد و خطاب به مدیران جشنواره فیلم شهر گفت: بسیاری از اهالی سینما برای شرکت در جشنواره ابراز تمایل کرده‌اند که ما باید به خوبی پذیرای این عزیزان باشیم. ضمن اینکه جوایز جشنواره فیلم شهر باید در شان سینماگران باشد.

حجت‌الاسلام مرادی پیشنهاد کرد برای سهولت حضور دانشجویان و دانشگاهیان در جشنواره فیلم شهر و استفاده از برنامه‌های آن، بخشی در سایت جشنواره در نظر گرفته شود تا دانشجویان با کارت دانشجویی ثبت¬نام کنند و درصدی از ظرفیت سینماها به این عزیزان اختصاص یابد.

در ابتدای این جلسه سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر با اشاره به استقبال خوب سینماگران و علاقه‌مندان از بخش‌های مختلف جشنواره گفت: جایگاه مهم و تاثیرگذار سازمان فرهنگی هنری، عملکرد فرهنگی شهرداری، حسن شهرت حجت‌الاسلام مرادی و بهره‌گیری از چهره‌های مجرب باعث شده استقبال از فیلم شهر پررنگ‌تر از رویدادهای مشابه باشد و قطعا انتظارها هم از این جشنواره بالاست.

وی برنامه‌ریزی گسترده برای تقویت و ارتقای جایگاه جشنواره، گسترش دامنه تاثیرگذاری آن در مقیاس‌های محلی، ملی و بین‌المللی و تلاش برای حرکت در راستای دغدغه‌های رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را از جمله برنامه‌های خود ذکر و بر تعامل فراگیر با هنرمندان و نهادها، توجه ویژه به جوانان و جذب مخاطبان به ویژه از جامعه سینمایی و دانشجویی تاکید کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: