جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 اسفند 1393     
بی نتیجه بودن حمایت دولت و مجلس از صنعت خودرو

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نقش دولت و مجلس در توسعه پیشرفت صنعت خودرو کشور گفت : تاکنون دولت و مجلس از هیچ کمک و حمایتی در خصوص صنعت خودرو دریغ نکرده است اما به نتایج مورد نظر دست نیافته است ، به طور مثال عوارضی که قرار بود افزایش پیدا کند علیرغم مخالفت نمایندگان مجلس ، افزایش پیدا کرد .

سیدشریف حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز افزود : البته شرایطی ایجاد شده موجب گردید تا مشتریان به خرید از محصولات داخلی سوق داده شوند و مردم نیز برای حمایت از تولید داخلی از خودروهای ایرانی خرید کردند اما چندان شاهد کیفیت مطلوب آن نبودند و بعضا از مصرف کنندگان شنیده می شود که خودروی سال گذشته کیفیت بهتری از خودروی سال جاری دارد و این بسیار ناامیدکننده است .

وی تصریح کرد : باید شرایطی فراهم ساخت تا تولیدکنندگان متوجه شوند که مردم به پسرفت در عملکردشان واقف هستند و این امر کاملا برعکس عملکرد خودروسازان خارجی است ، به این معنی که آن ها به دنبال این هستند که مدل های جدید خودرو را از آن خود سازند و در اندیشه ی رسیدن به کیفیت بالاتر و ظاهر بهتر هستند و با هم در رقابت تنگاتنگ قرار دارند. 

وی خاطرنشان کرد : دیگر از کسی کمکی برای صنعت خودرو بر نمی آید و صنعت خودرو خود باید به فکر راه چاره باشد و تنها راه  افزایش کیفیت است و افزایش قیمت راه مناسبی نیست و لازم است به دنبال کاهش واسطه گری قطعات خودرو باشیم .

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : وظیفه وزارت صنعت ،معدن و تجارت است که مشکلات صنعت کشور را که بخشی از آن مربوط به صنعت خودرو است را طبق برنامه ای که وزیر صنعت و معدن و تجارت در روز رای اعتماد ارائه کرد و تا امروز حتی 10 درصد آن را هم به سرانجام نرسانده است را فورا" حل نماید .

سیدشریف حسینی در خصوص کاهش یا افزایش تعرفه ها گفت : البته در حال حاضر با توجه به شرایط تحریم ها ، باید از تولیدات داخلی حمایت کرد و جلوی واردات مستقیم را سد نمود ، هر چند از سویی باید کیفیت محصولات داخلی به سرعت افزایش یابد.

وی در پایان در خصوص اینکه در یک ماه اخیر قیمت خودرو طبق بخشنامه افزایش پیدا کرده و آیا این مورد تایید مجلس است ، گفت : مجلس تاکنون به منظور حمایت از تولید داخل از هیچ اقدامی دریغ نکرده و منتظر است تا صنعت خودرو به کیفیت مطلوب دست پیدا کند زیرا در صورت باز نمودن مرزها ،دامپینگ این شرکت ها را ورشکست خواهد کرد .

وی افزود : البته دامپینگ شرکت های خارجی به سود خود آنهااست و با کاهش قیمت ، باعث ورشکستگی شرکت های داخلی می شوند و مابه التفاوت این هزینه را از ما کسر خواهد شد و دولت و مجلس موظفند به وزارت صنعت یادآور شوند که صنعت خودرو نیاز به کمک دارد.

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: