جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 اسفند 1393     
برای رفع مشکلات تهران نیازمند زمان هستیم

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با بیان اینکه محیط زیست برای جامعه بشری اهمیت فروانی دارد،گفت:برای رفع مشکلات شهر تهران نیازمند زمان هستیم.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم روز درختکاری و افتتاح 1020 هکتار جنگل‌کاری که دیروز(دوشنبه) در دامنه جنوبی البرز ودر قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران که با حضور 150 سفیر و نماینده انجمن های دوستی از کشورهای اروپایی و آسیایی برگزار شد با بیان اینکه محیط زیست برای تمام اقشار جامعه حائز اهمیت است،اظهار کرد: هیچ گونه مشکلی بین ارگان های دولتی و شهری برای رفع مشکلات زیست محیطی نباید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد:امروزه برای رفع مشکلات محیط زیستی با تمام کشورها به یک نقطه نظر مشترک رسیده ایم و تصمیم داریم برای رفع این امر یک تصمیم جدی بگیریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه محیط زیست یکی از مهمترین چالش‌های شهر تهران است و کره خاکی را با آن درگیر کرده و باید با همکاری سازمان های مربوط در زمینه های مختلف به یک نظر صحیح برسیم و آلودگی ها را از کلانشهرها و شهرهایمان پاک کنیم.

شهردار تهران با اشاره به سهم شهرداری در رفع آلودگی هوا و آلودگی صوای که دو دغدغه و چالش مهم شهر تهران هستند،تصریح کرد:شهرداری رفع این چالش ها را دغدغه اساسی مدیریت شهری قرار داده و برای از بین بردن آنها گامی اساسی برداشته است وسال آینده بیش از 6 متر سرانه فضای سبز را در راستای کاهش الودگی هوا افزایش خواهیم داد.

قالیباف با بیان اینکه برنامه های شهرداری تهران در راستای یک برنامه ریزی دقیق و منسجم، انجام می‌شود، تصریح کرد: هم اکنون در بخش حمل و نقل عمومی مترو را از 4 درصد به 14 درصد افزایش داده ایم که این می تواند یک گام تاثیر گذار در کاهش آلودگی هوای شهر تهران باشد.

شهردار تهران با اشاره به افزایش 23 درصدی کمربند سبز برون شهری افزود: سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران با توجه به حقوق شهروندی هر فرد،‌ سرانه فضای سبز را در سال 94 به 18 متر افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری منکر اشکالات خود در حوزه مدیریت شهری نیست گفت:ما برای رفع مشکلات موجود در شهر تهران نیازمند زمان هستیم و تصمیم داریم برای رفع مشکلات،‌ شتاب خود را بیشتر کنیم.

قالیباف تاکید کرد: امروزه مشکلات محیط زیست یک واقعیت تلخ در جوامع بشری به شمار می رود و همه مسئولان خارج از توقعات شخصی خود باید به رفع مشکلات توجه کنند و از زیاده خواهی های خود بپرهیزند.

شهردار تهران ادامه داد: برای رسیدن به یک هدف راهی جز پیاده سازی قانون و عدالت در جامعه نداریم و همه باید با عدالت با هم رفتار کنیم.

ویدرخصوص دیدار روز گذشته فعالان و مسئولان محیط زیست با مقام معظم رهبری تصریح کرد: فرمایشات رهبری در بعد نگاه آینده دور و اجرائیات امروز در حوزه محیط زیست بوده و مخاطب بخشی از سخنان ایشان بنده که سمت شهردار تهران را دارم، بوده است.

قالیباف تاکید کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری جلسه ای در خصوص اجرایی کردن فرمایشات ایشان را در شهرداری تهران برگزار کردم و از تمام مسئولین شهری همکاری در این امر خواستار شدم.

شهردار تهران با بیان اینکه در تلاش هستیم هزار هکتار جنگلکاری را در دامنه جنوبی البرز برای تحقق اهداف شهرداری تهران داشته باشیم، گفت: من قول میدهم که شهروندان تهرانی روز طبیعت را میهمان این طبیعت هزار هکتاری باشند.

وی با اشاره به گسترش فضای سبز شهر تهران در پهنه جغرافیایی، ادامه داد: بر اساس طرح جامع و رهنمودهای مقام معظم رهبری محدوده پایتخت از 740 کیلومتر مربع به 640 کیلومتر رسیده یعنی 100 کیلومتر مربع کاهش پیدا کرده است. 

قالیباف با تاکید بر اینکه در طرح جامع قوانین مقرراتی هیچ گونه ساخت و سازی در ارتفاعات 1800 متر انجام نمی شود، گفت: درخصوص بخش ساخت و ساز ملی اجرایی شدن آن در منطقه 5 و ارتفاعات 1600 متری آن پروانه ساخت و سازی صادر نمی شود و همچنین در منطقه 22 آخرین خط برای ساخت 1400 متر است.

شهردار تهران در پایان افزود: شهرداری از شهروندان می خواهد اگر ساخت و سازی خلاف این رقم انجام شده آن را به سامانه 1888 اطلاع دهند تا آنها در راستای تخریب آن گام بردارند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: