جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 ارديبهشت 1393     
مسیر امتداد جنوبی بزرگراه یادگار امام (ره) احداث می شود

به گزارش شهرداری نیوز، پس از توافق نهایی شهرداری تهران با دست اندرکاران ذیربط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم الاوصیاء ارتش و وزارت آموزش و پرورش برای تملک بخشی از اراضی پادگان جی، طی چند هفته اخیر تجهیز کارگاه پروژه احداث شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) که در محدوده خیابان شهید دستغیب و پشت دیوارهای پادگان جی متوقف شده بود، در محل میدان فتح صورت گرفت.

بهره برداری از پروژه ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) حدفاصل خیابان آزادی تا محدوده خیابان شهید دستغیب در مردادماه سال 1391، خط پایان توسعه این معبر مهم ترافیکی نبود. در واقع مطالعات مربوط به امتداد مسیر بزرگراه و اتصال آن به میدان فتح و همچنین میدان 9 دی از مدت ها پیش آغاز شده بود و در نهایت به طراحی پروژه ای انجامید که میدان فتح به تازگی میزبان تجهیز کارگاه آن برای شروع عملیات اجرایی بوده است.

با توافق صورت گرفته برای انتقال پادگان جی به خارج از شهر و برچیدن دیوارهای آن از مسیر طرح توسعه معابر شهری، علاوه بر ادامه بزرگراه یادگار امام(ره)، زمینه احداث ادامه بلوار استاد معین تا محور 31 متری جی نیز فراهم شده است.

اقدامات لازم برای تملک بخش های مورد نیاز اراضی پادگان جی، از طریق برگزاری جلسات مشترک نمایندگان مدیریت شهری با دست اندرکاران ذیربط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز قرارگاه خاتم الاوصیاء نیروی زمینی ارتش دنبال شد.

به دنبال توافق صورت گرفته در هفته های اخیر، نیروهای شهرداری تهران اجازه ورود به پادگان جی را یافته اند و میخ کوبی برای علامت گذاری اراضی معارض طرح و جداسازی آن از بخش های دیگر پادگان جی توسط شهرداری انجام شده است.

اراضی معارض پروژه های احداث ادامه مسیر بزرگراه یادگار امام (ره) و ادامه بلوار استادمعین واقع در پادگان جی به 3 نهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم الاوصیاء نیروی زمینی ارتش و وزارت آموزش و پرورش تعلق دارد.

مجموع اراضی معارض 2 پروژه مذکور در پادگان جی که متعلق به نیروی زمینی ارتش (قرارگاه خاتم الاوصیاء) است، 30 هزار مترمربع بوده که 22 هزار متر مربع از آن مربوط به ادامه مسیر بزرگراه یادگار امام (ره) و 8500 مترمربع آن معارض پروژه احداث ادامه بلوار استادمعین است.

از اراضی متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، 70 هزار مترمربع معارض پروژه بزرگراه یادگار امام (ره) و 25 هزار مترمربع معارض احداث ادامه بلوار استاد معین بوده و به این ترتیب مجموعا 95 هزار مترمربع از اراضی متعلق به این وزارتخانه، طی توافقات صورت گرفته در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت.

همچنین چند سوله بلا استفاده در اراضی پادگان جی با مساحتی معادل 18 هزار متر مربع متعلق به وزارت آموزش و پرورش بوده است که برای رفع این معارض پروژه بزرگراه یادگار امام (ره) نیز توافق شده است. به این ترتیب در مجموع 110 هزار مترمربع از عرصه پادگان جی برای احداث ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) و 33 هزار متر مربع از این اراضی نیز برای احداث ادامه بلوار استاد معین آزادسازی خواهد شد.

در این خصوص «سید علیرضا حسینی نوکندی» شهردار منطقه 9 شهرداری تهران ضمن تایید خبر فوق، در خصوص بقیه اراضی پادگان جی پس از خروج این پادگان از شهر، عنوان کرد: بقیه این اراضی کاربری های غیرنظامی اعم از تجاری، فرهنگی، خدماتی و پارکینگ خواهند یافت و به این ترتیب یکی دیگر از پادگان های نظامی پایتخت برای همیشه از داخل شهر خارج می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: