جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 18 اسفند 1393     
نرم‌افزاری برای محافظت از پوست

ایسنا: گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها چگونگی برقراری ارتباط افراد و ابزار همراه را دستخوش تغییر کرده‌اند و فرصت مناسبی برای دریافت اطلاعات بهداشتی فراهم کرده‌اند.

محققان در سال 2012 نوعی آزمایش بالینی را بر روی یک برنامه نرم‌افزاری گوشی هوشمند آغاز کردند که توصیه‌های محفاظت در مقابل نور خورشید را بر اساس اطلاعات شخصی کاربر و پیش‌بینی‌های انجام‌شده درباره شاخص نور فرابنفش ارائه می‌دهد.

برنامه نرم‌افزاری Solar Cell توسط شرکت «کلاین بوندل» و با حمایت مالی موسسه ملی سرطان آمریکا طراحی شده است..

در پژوهش انجام‌شده، 604 شرکت‌کننده به دو گروه درمان و کنترل تقسیم شدند؛ از مجموع 305 نفر در گروه درمان، 232 نفر این برنامه را دانلود کرده و درنهایت تنها 125 نفر از آن استفاده کردند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد، شرکت‌کنندگان در گروه درمان، معمولا اوقات بیشتری را در سایه می‌گذراندند، اما از ضدآفتاب کمتری در مقایسه با گروه کنترل استفاده می‌کردند. آنها به طور میانگین، روزانه 41 درصد در سایه قرار داشتند و در مقابل آمار 34.5 درصدی استفاده از ضدآفتاب در گروه کنترل، تنها 28.6 درصد از ضدآفتاب استفاده می‌کردند.

گروه درمان که از این نرم‌افزاری استفاده می‌کردند، اوقات کمتری را در نور آفتاب گذرانده و بیشتر از رفتارهای محفاظت در مقابل نور آفتاب (مانند لباس مناسب و حضور در سایه) استفاده می‌کردند.

به گفته محققان، برنامه نرم‌افزاری Solar Cell باعث ارتقای رفتارهای محافظت در مقابل تشعشع فرابنفش خورشید می‌شود.

نتایج این پژوهش در مجله JAMA Dermatology منتشر شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: