جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 اسفند 1393     
پیش‎بینی کیتکو ازتغییرنرخ بهره ۱۷پول‌ملی

تسنیم: پایگاه تخصصی کیتکو پیش بینی کرد ۱۷ بانک مرکزی در جهان طی سال ۲۰۱۵ نرخ بهره را تغییر دهند و بیشتر آن ها سیاست کاهش نرخ بهره را در پیش بگیرند.

به گزارش کیتکو، پیش بینی می شود 17 بانک مرکزی در جهان طی سال 2015 نرخ بهره پول های ملی خود را تغییر دهند و بیشتر این بانک ها سیاستی کاهشی را در این زمینه در پیش بگیرند.

کاهش نرخ بهره از سوی این بانک ها با هدف تحریک فعالیت های اقتصادی و افزایش تورم انجام می گیرد. تورم بسیار پایین هم اکنون مشکل برخی اقتصادهای توسعه یافته شده است.

به عقیده کارشناسان اقتصادی تورم بسیار پایین در نظام های اقتصادی به نوعی عارضه به حساب می آید و ادامه رشد اقتصادی مستلزم برخورداری از سطح معقولی از تورم است.

بانک مرکزی آمریکا از معدود بانک هایی است که احتمال می رود سیاستی خلاف آن را اتخاذ کند و سیاست افزایش نرخ بهره را در پیش بگیرد. رشد اقتصادی آمریکا طی ماه های اخیر قابل قبول بوده است و این در حالی است که دیگر اقتصادهای توسعه یافته مثل منطقه یورو و ژاپن با مشکل رکود مواجه هستند.

سوئد، دانمارک، نروژ،‌ سوئیس، استرالیا،‌ چین و کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که پیش بینی می شود نرخ بهره پول ملی خود را در سال 2015 کاهش دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: