جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 اسفند 1393     
با افزايش 16 درصدي مسافران مترو در آخرين ماه سال حاصل شد

به گزارش شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين كه مديريت شهري در طرح استقبال از «بهار فاطمي» بر دو بخش حمل و نقل شهري و خدمات شهري تأكيد بيشتري دارد، گفت: در بخش حمل و نقل با راه‌اندازي دو ايستگاه جديد خط سه مترو در مركز و جنوب تهران، تلاش شده تا دسترسي مردم جنوب شهر به مركز شهر راحت‌تر شد.

سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: خط 4 مترو كه از ميدان شهيد كلاهدوز در منتهي اليه شرقي تا ميدان آزادي و ايستگاه ارم سبز در منتهي اليه غربي تهران امتداد دارد، سرفاصله حركت قطارها را از 7 دقيقه به 5 دقيقه كاهش داده‌ايم. وي با اعلام اين كه در ميانه آخرين ماه سال، شاهد افزايش 16 درصدي مسافران مترو هستيم و ميزان جابه‌جايي شهروندان با استفاده از مترو در اسفندماه هر روز افزايش مي‌يابد، تأكيد كرد: در حال حاضر ركورد 5/3 ميليون جابه‌جايي روزانه در مترو رقم خورده كه اين ركورد روز به روز بيشتر مي‌شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه در ناوگان اتوبوسراني نيز با اعزام اتوبوس‌هاي دو كابين در خطوطي كه بيشترين تقاضا را دارند، سرفاصله حركت اتوبوس‌ها را کاهش داده‌ايم، اظهار كرد: به طور خاص در خطوط تندرو با اعزام اتوبوس‌هاي كمكي و افزايش ساعات كار ناوگان به موازات افزايش تعداد اتوبوس­ها از جمله در ساعات شامگاهي، حجم جابه‌جايي مسافر به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اينكه در اين ايام نسبت به افزايش نظارت بر تاكسي‌هاي شهري اقدام شده، تصريح كرد: علاوه بر فعاليت 100 گشت سازمان تاکسیرانی در سطح شهر، تمام پایانه­های اصلی تاكسيراني به دوربين‌هاي نظارت تصويري مجهز شده‌اند و بر ورود و خروج تاكسي‌ها نظارت مي‌كنند.

وي با اعلام اين كه با اقدامات به عمل آمده از سوي سازمان پايانه‌‌ها، 4 پايانه مسافربري تهران آمادگي كامل جهت ارائه خدمات به شهروندان تهراني و هموطنان شهرستاني را خواهند داشت، اضافه كرد: مقدمات لازم به منظور امكان اسکان اضطراري مسافران نوروزي در پايانه‌ها به صورت موقت پيش‌بيني شده است.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين كه «خط سفيد»، اصلي‌ترين پروژه مديريت شهري به منظور نظم‌بخشي به ترافيك است، خاطرنشان كرد: با شروع سال جديد، شاهد ايجاد نظم و انضباط در جريان ترافيك خواهيم بود و زيرساخت‌هاي شهر به صورت كامل آماده خواهند شد تا شهري منظم با ترافيكي روان و شهرونداني قانونمند داشته باشيم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: