جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 اسفند 1393     
آغاز طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طرح نوروزی پلیس راهو از 21 اسفند با حضور 50 هزار نیروی پلیس آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه دهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی که امروز (یکشنبه) در ستاد ناجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 20 درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از استفاده تلفن همراه است؛اظهار کرد: در جلسه‌ای که در سازمان ملل برگزار شد، استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی یکی از مهمترین چالش‌های موجود در تصادفات جاده‌ای مطرح شد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه استفاده از تلفن همراه و ارسال پیامک به هنگام رانندگی در حال افزایش است، به همین علت به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سازمان ملل قرار گرفته است.

مومنی با بیان اینکه طرح نوروز از 25 اسفند آغاز می‌شود، افزود: این همایش امروز با حضور هزار نفر از فرماندهان و روسای پلیس برگزار شد و بر همین اساس 50 هزار نفر از نیروهای پلیس تا 15 اسفند در طرح نوروزی به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: برنامه ریزی برای طرح نوروزی در قالب تیم‌های خودرویی و موتوری برای روان سازی ترافیک صورت گرفته است و مثلثی از مردم، رسانه و پلیس در این راستا با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی گفت: متاسفانه در ایام نوروز 41 درصد تصادفات از نوع واژگونی است؛لذا همه تلاش خود را می‌کنیم تا این آمار کاهش یابد.

مومنی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم به هیچ عنوان با حالت خواب آلودگی رانندگی نکنند و در فرصت باقیمانده تا زمان شروع سفر خود نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

وی همچنین عنوان کرد: طرح نوروز شامل دو مرحله است که یک مرحله آن مربوط به سفرهای درون شهری است که از اوایل اسفند شروع شده و تا اواخر آن ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: بر همین اساس ساعات کار مراکز شماره گذاری تا 10 شب افزایش می‌یابد و در صورت نیاز این مراکز به صورت شبانه روزی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

مومنی با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال ترافیک کلان شهرها 20 درصد افزایش می‌یابد؛گفت: اوج سفرهای درون شهری، اسفند و مهر است و ما باید با کمک همدیگر نسبت به تسهیل و روان سازی ترافیک اقدام کنیم.

*تغییری در خودرو‌های پلیس نداریم

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تغییر خودرو‌های راهنمایی و رانندگی گفت: تغییرات در خودرو‌ها نداریم، چرا که خودرو‌ها از قبل خریداری شده است ولی برای توسعه و نوسازی ناوگان از خودرو‌های تولید داخل استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص بیشترین خودروهای تصادف خیز گفت: پراید، وانت نیسان و وانت پیکان عنوان پر حادثه ترین خودرو‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص رشوه گیری بعضی از ماموران راهنمایی و رانندگی،‌ عنوان کرد: زمانی که از مردم می‌خواهیم قوانین و مقررات را رعایت کنند،‌ خود ما نیز باید نسبت به اجرای این قوانین متعهد باشیم، به همین منظور طی 4 سال گذشته دوره‌های استاندارد‌ سازی رفتار را آغاز کرده‌ایم و پیشرفت‌های خوبی در این خصوص داشته‌ایم. همچنین تلاش می‌کنیم هرساله این روند را بهبود بخشیم.

مومنی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های چند گانه پلیس، توسعه سیستم‌های هوشمند است، بیان کرد: استفاده از این سیستم‌های باعث افزایش سرعت و دقت می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته در حوزه ترافیک در استفاده از سیستم‌های هوشمند از آخرین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کند اما از لحاظ کمی در آغاز راه هستیم.

وی با بیان اینکه 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به این سیستم‌ها مجهز شده‌اند، تاکید کرد: در حوزه درون شهری نیز با همکاری شهرها از این سیستم‌ها استفاده خواهیم کرد و در حال حاضر 20 تا 25 درصد تخلفات توسط این سیستم‌ها ثبت می‌شود که موجب رضایت مردم است.

وی در پایان با اشاره به همکاری آتش نشانی با پلیس به هنگام بروز حادثه گفت: آتش نشانی همکاری لازم را در این خصوص دارد اما مشکل اصلی از لحاظ ساختاری است، چرا که به هنگام بروز حادثه در جاده‌ها آتش نشانان باید از داخل شهر به محل حادثه اعزام شوند و دلیل آن حوزه کاری‌ آنان داخل شهر است، لذا ما باید سیستم امداد و نجاتی داشته باشیم که هم امداد رسانی کند و هم در صورت نیاز، در قالب آتش نشانی نیز عمل کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: