جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 ارديبهشت 1393     
برای سفر به مریخ چه بپوشیم؟/تصاویر

 
 
همشهری: براساس گزارش BBC، در همین راستا ناسا مدل اولیه لباسی که فضانوردان می‌توانند در مریخ به‌تن داشته‌باشند را رونمایی کرده‌است، لباسی که قرار است بخش‌هایی از آن در لباس نهایی که اولین مسافر مریخ به‌تن خواهد کرد، استفاده شود.

این لباس دارای تکه‌ها و کابل‌های درخشانی است که می‌توان آنها را برای شناسایی فردی که لباس را به‌تن کرده،‌ برنامه ریزی کرد. لباس Z-2 که با الهام از جانداران دریایی درخشان طراحی شده‌است، با استفاده قطعات چاپ شده توسط چاپگرهای سه‌بعدی ساخته شده و برای اطمینان از مناسب بودن سایز آن با بدن فضانورد، از اسکنرهای لیزری استفاده خواهد شد.


 

این لباس پس از نهایی شدن در اتاق‌های خلاء مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و سپس از آن برای اجرای راهپیمایی فضایی آزمایشی در فضایی شبیه‌سازی شده مشابه مریخ استفاده خواهد شد.

ناسا در سال 2012 نسخه‌ای ابتدایی‌تر از این لباس را با نام Z-1 رونمایی کرد که شباهت زیادی به لباس شخصیت باز‌لایتیر در انیمیشن داستان اسباب‌بازی داشت. ناسا می‌گوید هر نسخه جدید‌تری از این لباس منجر به ایجاد به تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری خواهد شد که در نهایت از آنها در ساخت لباس نهایی اولین مسافر مریخ استفاده خواهد شد.


 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: