جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 اسفند 1393     
آموزش اتوبوسرانان پایتخت تا خرداد ۹۴ ادامه دارد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در راستای اجرای طرح خط سفید و آموزش رانندگان اتوبوس کلاس های آموزشی اصلاح فرهنگ ترافیک اتوبوسرانان برگزار می شود که تا بهار آینده هم ادامه می یابد.

پیمان سنندجی با تأکید بر این که در صورتی که تمامی رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی با احساس مسئولیت، خود را ملزم به رعایت قانون نموده و احترام به خطوط را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند، قطعاً در ارتقای سطح فرهنگ و الگو‏برداری سایر رانندگان از این قشر، تأثیر به سزایی بر جای خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در موضوع آموزش موضوعات ترافیکی، رانندگان ناوگان اتوبوسرانی و ناوگان تاکسیرانی مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه خط سفید به عنوان نماد انضباط بخشی ترافیک و زبان هدایت اصلاح رفتارهای ترافیکی در شهر تهران به اجرا در امده است گفت : از دوسال گذشته آموزش اتوبوسرانان شهر تهران در دستور کار شرکت واحد قرار داشته بطوریکه تاکنون بالغ بر ۴ هزار راننده اتوبوس تحت آموزش استاندارد ۲۰۰۸ اروپا قرار گرفته اند .

سنندجی با بیان اینکه طی قراردادی با دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی رانندگان اتوبوس شهر تهران تحت آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی ، مشتری مداری ، آموزش کنترل خشم و استرس قرار گرفته اند، تصریح کرد : همچنین چندین دستگاه اتوبوس مدل سازی شده و در قالب آزمایشگاهی ۴ ساعته کلاس های عملی ،اتوبوسرانان  در پشت اتوبوس ها آموزش عملی می بینند .

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر نقش موثر آموزش اتوبوسرانان بر انظباط بخشی ترافیکی در شهر تهران گفت : در راستای اجرای طرح خط سفید آموزش رانندگان اتوبوس با جدیت بیشتری به اجرا در آمده به همین منظور علاوه بر آموزش در دانشگاه خواجه نصیر ، دوره های آموزشی سه ساعته در محل شرکت واحد اتوبوسرانی برگزار شده است .

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان این که اصلاح رفتارهای ترافیکی به منظور نهادینه کردن اصل احترام به خطوط ترافیکی از جایگاه خاصی برخوردار است و رانندگان وسایل نقلیه عمومی به عنوان خانه های فرهنگ سیار می توانند به الگوی احترام به قانون برای سایر رانندگان تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، ۶ هزار راننده اتوبوس در تهران که روزانه بالغ بر چهار و نیم میلیون مسافر را جابه جا می کنند، می‏ توانند تأثیر به سزایی در اشاعه فرهنگ ترافیک داشته باشند و به سفیران ارتقای فرهنگ ترافیک مبدل شوند.

به گفته سنندجی مباحث مربوط به اسمان آبی – زمین پاک ، نحوه رانندگی ، کنترل سرعت ، تردد بین خطوط و رعایت حق تقدم عابران پیاده و توجه به خط کشی عابر پیاده از جمله نکاتی است که در کلاس های آموزشی خط سفید ، آموزش داده می شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره ها طی دوهفته گذشته برگزار شده و تاکنون ۲۰۰ راننده اتوبوس تحت اموزش قرار گرفته اند، تصریح کرد : آموزش رانندگان اتوبوس تا پایان خرداد ماه سال آینده ادامه دارد .

سنندجی با اشاره به این که اصلاح سبک رانندگی و ملزم نمودن رانندگان به رعایت قانون و درونی کردن فرهنگ صحیح ترافیک با استفاده از روش‏ های نظری و عملی و درونی نمودن این موضوع که رعایت قانون چه در حضور مجری قانون و چه در صورت عدم حضور وی یک اصل اخلاقی و الزام آور است، تصریح کرد: بالا بردن سعه صدر، حس مسئولیت پذیری و تقویت وجدان فردی از جمله راهکارهای عملی برای تغییر سبک رانندگی محسوب می شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: