جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 اسفند 1393     
درختکاری یا درخت‌سوزی؟

 

ایسنا:«مختار خانی» با اعلام این خبر افزود: به‌دنبال گزارش‌های رسیده مبنی بر ایجاد یک فقره زباله‌سوزی در بزرگراه خاتم‌الانبیاء نیروهای گشت و کنترل این اداره با حضور در محل متوجه شدند بازیافت‌کنندگان مواد زاید را بر روی تنه یک درخت 20 ساله تلنبار کرده و نسبت به آتش زدن آنها اقدام کرده‌اند.

 

نیروهای یگان حفاظت این اداره با همکاری نیروهای مردمی موجود در منطقه نسبت به خاموش کردن آتش اقدام و از خشک شدن درخت جلوگیری کردند.

 

سرپرست اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست شهرستان ارومیه گفت: افراد ناآگاهی که زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پس مانده‌ها را به آتش می‌کشند نه تنها سودی از این کار نمی‌برند بلکه خود بیش از هر کس دیگری به عواقب و عوارض کشنده زباله‌سوزی دچار می‌شوند، چون آنان در معرض بیشترین غلظت دود حاصل از سوختن زباله و لاستیک قرار می‌گیرند.

 

وی با اظهار این‌که آنان قربانیان ناآگاهی خویش هستند و سلامت خود و جامعه را در مقیاس بسیار وسیع به خطر می‌اندازند، گفت: آگاهی دادن به مردم در مقیاس گسترده در خصوص عواقب سوزاندن زباله، پلاستیک، لاستیک و سایر پس ماندها، جلوگیری از سوزاندن زباله و برخورد قانونی با کسانی که سلامت مردم را به خطر جدی می‌اندازند از وظایف ذاتی حفاظت محیط زیست است.

 

خانی خاطرنشان کرد: متأسفانه در روزی که همه‌ی افراد جامعه برای ترویج و اشاعه فرهنگ درختکاری در کشور بسیج شده بودند بازیافت‌کنندگان نسبت به از میان بردن درختان اقدام می‌کردند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: