جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 اسفند 1393     
در بازدید معاون علمی و فن آوری رییس جمهور از مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران عنوان شد
پیشرفتهای تهران را با افتخار می توان به جهان نشان داد

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون علم و فناوری رییس جمهور با تاکید بر اینکه پیشرفت های سیستم های آی تی اس در شهر تهران را با افتخار می توان به جهان نشان داد، گفت: معاونت فناوری کشور از هیچ کمکی برای توسعه سیستم های هوشمند در شهر تهران و کشور فروگذار نمی کند .

سورنا ستاری صبح امروز از مرکز کنترل ترافیک پایتخت بازدید کرد تا از نزدیک در جریان اقدامات مدیریت شهری در ارتقای سیستم های هوشمند در شهر تهران قرار بگیرد.وی با تاکید بر اینکه توسعه فناوری نماد بهبود زندگی مردم است و توسعه سیستم های آی تی اس در ذیل آن قرار دارد،گفت: امروزه شاهد توسعه تکنولوژی در شهر تهران هستیم .

شهری که ترافیک آن تحت کنترل باشد از نظرات مختلف از جمله اتلاف وقت مردم با مشکلات کمتری روبرواست  و مردم زندگی راحت تری را در آن تجربه می کنند که دلیل آن توسعه فناوری است .

وی با بیان اینکه پیشرفت های تهران درزمینه هوشمندسازی مدیریت ترافیک را می توان با افتخار می توان به جهانیان نشان داد، گفت: فراموش نکنیم ما همه یک خانواده هستیم و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری نیز از کمک به توسعه سیستم های هوشمند حمل ونقل عمومی در تهران فروگزار نمی کند .

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تبدیل مجموعه های علمی و اجرایی به شرکت های دانش بنیان می توان تسهیلات و معافیت هایی را برای این شرکت هاو مجموعه  های همکار معاونت حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفت .

ستاری با بیان اینکه سیستم های هوشمند حمل و نقل و ترافیک از الزامات شهر هوشمند است و از این رو مدیریت شهری تا می تواند باید این سیستم های را افزایش دهد، گفت: در این زمینه معاونت علمی کشور از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. درعین حال امکان همکاری پارک  های علم و فناوری کشور در زمینه فعالیت های علمی مدیریت شهری تهران وجود دارد .

وی در ادامه به وضعیت نابسامان تردد موتورسیکلت ها اشاره و بیان کرد: موتورسیکلت های بنزینی و انبوه تخلفات راکبان آنها از اصلی ترین مشکلات ترافیکی تهران است. به عنوان نمونه پدیده پیک موتوری به شکلی که در تهران می بینیم معضلی است که در آن سرعت برای رساندن بسته مورد نظر به مقصد حرف اول را می زند.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه وضعیت موتورسیلکت ها می بایست ساختارمند شده و تحت مدیریت درآید ، گفت: جایگزینی موتورسیلکت های برقی به جای بنزینی راه حل موثری درشهر تهران است.

ستاری تصریح کرد: کاربری موتورسیکلت درکشورمان درست تعریف نشده و باید نسبت به تغییر آن اقدام کرد. در این راستا ورود موتورسیکلت های برقی راه حل مناسبی برای این تغییر کاربری است .

وی در ادامه از حمایت صندوق ملی و همکاری بانک شهر خبرداد و گفت: در زمینه حمایت از شرکت ها می توان با همکاری بانک شهر اقدام کنیم.

معاون رییس جمهوری در ادامه به بومی سازی صنعت مترو در کشور پرداخت و گفت: تا جایی که اطلاع دارم جهاد دانشگاهی در این زمینه وارد عمل شده، معاونت علمی و فناوری  نیز آمادگی دارد موارد پایلوت را مورد ارزیابی قرار دهد تا از تسهیلات بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ترافیک درشهر تهران بسیار نامطلوب است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه بیشترین حجم ترافیک در تهران به واسطه خودروهای شخصی است چاره ای نیست جز آن که هزینه حمل ونقل شهری در کشور افزایش یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: