جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 16 اسفند 1393     
رفع مشکل صدور ویزای عمره گذاران

مهر: سعید اوحدی با اشاره به دیدار با وزیر حج عربستان و همچنین دو نفر از معاونان وی افزود: جلسه بسیار خوبی با وزیر حج عربستان داشتیم و همچنین دو مذاکره نیز با معاونان وی برگزار شد که نتایج آن بسیار مثبت بود به طوری که آنها پیگیر چهارنامه ای که ارسال کرده بودیم شده و اطمینان دادند که طی همین هفته و تا روز یکشنبه مشکل کاهش صدور ویزای زائران برطرف شود.

وی تاکید کرد: همچنین در عربستان با شرکت های طرف قرارداد نیز به مذاکره نشسته و مستندات لازم را در خصوص اینکه خسارت لغو پروازهای زائران به عمره برعهده این شرکت ها است ارائه دادیم و پس از آن این شرکت ها با وزارت امور خارجه و حج عربستان مذاکره کرده و متعهد شدند که مشکل را برطرف خواهند کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: خالی ماندن هتل ها برای زائرانی که سفر آنها به دلیل عدم صدور ویزا لغو شده بود و همچنین آشپزخانه، حمل و نقل و غیره از جمله خساراتی است که شرکت های طرف قرارداد باید پرداخت کنند.

وی گفت: با توجه به اقدام خوب وزارت خارجه کشورمان در جهت تسهیل ورود کارکنان سفارت عربستان و همچنین کنسولگری عربستان برای صدور ویزا اقداماتی که باید در داخل کشور انجام می شد با همت و تاکید بیشتری برای زائران عمره صورت گرفت به طوری که در روز یکشنبه با مساعدت سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد مشکل برطرف خواهد شد.

اوحدی گفت: پیش بینی می کردیم ۲۰ هزار زائر به دلیل کاهش صدور ویزا سفرشان لغو شود اما طی این مدت فقط چهار هزار و ۶۰۰ زائر عمره از سفر بازماندند که برای این افراد نیز جا به جایی پرواز انجام و به کاروان ها اعلام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ابراز امیدواری کرد که با کمترین خسارت معنوی برای زائران و همچنین شرکت های طرف قرارداد سعودی مشکل کاهش صدور ویزا و اعزام زائران برطرف شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: