جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 13 اسفند 1393     
جزئیات طراحی سیم کارت دانش‌آموزی

تسنیم:حمیدرضا کفاش در پاسخ به این پرسش از سال تحصیلی آینده قرار است موبایل دانش‌آموزی به مدارس وارد شود؟‌ اظهار داشت: کارهای مطالعاتی برای طراحی موبایل دانش‌آموزی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده و هم اکنون طرح پیشنهادی آنها به آموزش و پرورش ارائه شده است.

وی افزود: در هیچ کشوری اجازه ورود موبایل را با همه کاربری‌هایش به فضای آموزشی نمی‌دهند چرا که مخل آموزش است.

وی افزود:موبایل دانش‌آموزی در مدارس 5 کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزارت ارتباطات موبایل دانش‌آموزی را با کاربری ویژه طراحی کرده است به گونه‌ای که می‌توان شماره‌های محدودی با رضایت والدین در این تلفن دخیره کرد همچنین بلوتوث در این موبایل طراحی نشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد:‌ پس از مذاکره با وزارت ارتباطات احتمالاً از مهر سال آینده شاهد ورود موبایل دانش‌آموزی به مدارس باشیم. سیم کارت، موبایل دانش آموزی به گونه‌ای طراحی می‌شود که نتوان تعداد زیادی شماره در آن ذخیره کرد همچنین این موبایل عمدتا برای کاربری آموزشی و اطلاعاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کفاش گفت:‌ سیم کارت تعبیه شده در موبایل دانش‌آموزی قابلیت جداسازی ندارد، آسیب‌های تلفن همراه را نداشته و مانع اخلال در جریان آموزش نمی‌شود بلکه به عنوان یک وسیله کمک آموزشی و اطلاع رسانی طراحی شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: