جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 اسفند 1393     
برای تعیین قیمت خودرو باید بازار واقعی ایجاد شود

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت : رقابت ، کیفیت ، عرضه و تقاضا و رضایتمندی مشتری قاعده علمی تعیین کننده قیمت خودرو است.

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود :  متاسفانه نبود بازار واقعی موجب شده که نتوان قیمت واقعی خودرو را در بازار تعیین کرد.

وی تصریح کرد : امروز بازار سازی و شبکه توزیعی که از طریق دلالان ایجاد شده بازار واقعی نیست که بخواهد تعیین کننده قیمت خودرو باشد.

وی تاکید کرد : در بازار غیر واقعی طبعا قیمت واقعی مشخص نمی شود بلکه  قرار گرفتن عرضه و تقاضا در مسیر طبیعی و در بازار واقعی موجب خروجی می شود که از بتوان از بازار واقعی در خصوص تعیین قیمت خودرو انتظار می رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به لزوم کنترل و نظارت دقیق سازمان حمایت بر قیمت ، کیفیت خودرو ها اظهار داشت : باید این سازمان علاوه بر قیمت و کیفیت بر نحوه عرضه خودرو و شبکه های فروش کاذب را نیز کنترل نماید اما در کنار آن دولنت نیز باید وضعیت کنونی قیمت ها از ریشه و اساس اصلاح کند.

علی لو تصریح کرد : امروز مشکل عمده خودروسازان سهامداری دولتی و مدیریت سیاسی است که باید دولت این مشکل از پایه اصلاح نماید.

وی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار مالی خودروسازان خاطر نشان کرد : متاسفانه به دلیل نبود ساختار مالی درست هم اکنون اغلب شرکتهای خودروساز در لبه پرتگاه و در آستانه غرق شدن قرار گرفته  اند .

وی افزود : قطعا پس از این اصلاحات بازار واقعی بوجود خواهد آمد و انحصارها ، سوء استفاده ها ، سوء مدیریت ها و بی انضباطی های مالی از بین خواهد رفت در چنین شرایطی مسلما بازار واقعی بوجود خواهد آمد و عرضه و تقاضا طبیعی ایجاد و بازار تعیین کننده قیمت خودرو خواهد بود.

نماینده شبستر در خانه ملت با اشاره به لزوم ایجاد انقلاب در صنعت خودرو  تصریح کرد : باید چند کار به موازات هم انجام شود و در حقیقت در بطن صنعت خودرو انقلابی ایجاد شود و به طور همزمان در راستای کیفیت  ، بازار فروش و عرضه خودرو برنامه ای نوشته واجرایی شود و در کنار آن دخالت سازمان حمایت  در یک دوره زمانی خاص اجرا شود آن زمان قطعا به محصول با کیفیت ، رقابتی ، بدون وجود انحصار و بازار واقعی عرضه و تقاضا و رضایتمندی مشتری دست خواهیم یافت.

علی لو در ادامه دخالت دولت ها در طول سالهای گذشته تا کنون را مهمترین مشکل صنعت خودرو ایران دانست و گفت : از بعد از انقلاب تا کنون همه دولت ها دخالت خودشان را در صنعت خودرو داشته اند که این شرایط مشکلات زیادی را برای این صنعت ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد :  در صورتی که دولت به میدان آمده و به جنگ وضع موجود برود قطعا مجلس هم در این راستا حمایت خواهد کرد.

وی گفت : برای تغییروضع موجود نیز باید دید که صنعت  خودرو در دنیا در چه بستری رشد کرده همان شرایط و بستر برای خودروسازان داخلی فراهم شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: