جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 ارديبهشت 1393     
«انبه» موضوع دعوای هند و اروپا شد

ایرنا: این روزها که گرما در هند شروع شده و به قول هندی ها فصل ˈانبه پزان ˈ است خبرهایی نیز از ممنوع شدن واردات این میوه به اروپا کشاورزان هندی را شوکه زده کرده است.

دولت مرکزی هند روز شنبه در واکنش به این تصمیم، اتحادیه اروپا را تهدید کرده که علیه آن در سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

آناند شرما وزیر تجارت و بازرگانی هند با اخطار به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوع ساختن واردات میوه گران قیمت انبه که با نام «پادشاه میوه ها» در اروپا شناخته می شود، اعلام کرد این تصمیم سبب تاثیرگذاری منفی در روابط تجاری کشورش و اروپا خواهد شد.

وزیر تجارت و بازرگانی هند می گوید که از رییس بخش تجارت و بازرگانی اتحادیه اروپا خواسته تا تصمیم خود را مبنی بر ممنوع کرن واردات میوه انبه هندی و چهار نوع سبزیجات از جمله کدو تلخ و بادمجان را تغییر دهد.

شرما با تهدید خطاب به 28 کشور عضو اتحادیه اروپا گفت در صورت ادامه این روند، دهلی نو در سازمان تجارت جهانی علیه این اتحادیه شکایتی طرح خواهد کرد.

سازمان تجارت جهانی که در ژنو قرار دارد وظیفه بررسی اختلافات تجاری میان کشور ها را بر عهده دارد.

کمیته مراقبت از بهداشت محصولات گیاهی اتحادیه اروپا پس از کشف آفات در 207 محموله میوه و سبزیجات هند اعلام کرد که واردات میوه از جمله انبه از این کشور ممنوع است .

هند به عنوان بزرگترین صادر کننده انبه در جهان سالانه 70 هزار تن از این نوع میوه را به مناطق مختلف جهان صادر می کند.

ممنوع شدن صادرات انبه به اروپا که از روز پنج شنبه این هفته اجرایی شده، سبب سرازیر شدن آن به بازارهای داخلی هند و در نتیجه کاهش قیمت و ضرر کشاورزان شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: