جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 اسفند 1393     
تبدیل بوستان سرخه حصار به پهنه گردشگری شرق تهران

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 13 احداث سوله بازیافت زباله را از مهمترین اقدامات این منطقه دانست و گفت: ما در راستای تحقق کمپین "آسمان آبی، زمین پاک" ضمن تفکیک زباله های منطقه 13 قادریم تفکیک پسماندهای مناطق 8 و 14 را نیز انجام دهیم. 

هادی ذاکری با بیان اینکه این منطقه دارای 80 کیلومتر مربع حریم است، افزود: منطقه 13 از مناطق شرقی تهران محسوب می شود که از اطراف به خیابان های 17 شهریور، پیروزی و دماوند منتهی می شود. این منطقه دارای 4 ناحیه است و جمعیتی حدود 300 هزار نفر ساکنین آن را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه این منطقه پیشگامان انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، تصریح کرد: شهروندان این منطقه در میدان امام حسین، خیابان 17 شهریور، نیروی هوایی و با وجود همافران و دیدارشان با امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در پیروزی انقلاب نقش موثری داشته اند.

ذاکری وجود 700 شهید 8 سال دفاع مقدس را از دیگر افتخارات این منطقه شهید پرور دانست.

وی در خصوص برنامه های استقبال از بهار این منطقه تاکید کرد: ما در اسفند ماه در حوزه های ترافیکی، فنی عمرانی، خدماتی، اجتماعی، زیبا سازی و ... اتفاقات متفاوتی را برای آماده سازی شهر پیش رو داریم.

شهردار منطقه 13 با بیان برنامه های اجرا شده در سال 93 عنوان کرد: ضمن اینکه در این سال پروژه های ناتمام سال های گذشته به پایان رسانده شد، پروژه های جدید از جمله افتتاح سوله بازیافت افتتاح شد.

ذاکری احداث سوله بازیافت زباله برای اولین بار در مناطق 22 گانه را از مهمترین اقدامات شهرداری منطقه 13 دانست و تشریح کرد: معمولا روزانه در این منطقه بین 160 تا 180 تن زباله جمع آوری می شود و اگر این پسماند ها ها به کهریزک منقل شوند، ضمن ایجاد شیرآبه ها تنها 10 درصد آنها قابل بازیافت خواهد بود.

شهردار منطقه 13 با بیان اینکه در این سوله می توان 500 تن زباله را تفکیک کرد، گفت: ما در راستای تحقق کمپین "آسمان آبی، زمین پاک" ضمن تفکیک زباله های منطقه 13 قادریم تفکیک پسماندهای منطقه 8 و 14 را نیز انجام دهیم. 

وی با اشاره به اینکه بوستان سرخه حصار با 620 هزار هکتار مساحت یکی از 3 بوستان بزرگ شهر تهران است، اظهار داشت: این بوستان با توجه به اینکه در مسیر بزرگراه شهید یاسینی واقع شده است و در ایام نوروز میهمانان زیادی از آن سمت وارد شهر تهران می شود، با نوسازی سرویس های بهداشتی، آلاچیق، وسایل بازی و ... آماده استفاده شده است.

ذاکری با بیان اینکه بوستان سرخه حصار در روز طبیعت میزبان همشهریان پایتخت است، گفت:با توجه به اینکه در سطح منطقه درخت کاری به صورت وسیع در حال انجام است، ولی در هفته آینده با حضور خانواده شهدا در بوستان شهدا به نام تمام شهدای منطقه، درختی همراه با پلاک آن عزیزان کاشته می شود.

شهردار منطقه 13 با اشاره به بحران کمبود آب در تهران، افزود: از آنجا که شهر تهران با بحران کم آبی مواجه است ما 15 مخزن ذخیره آب در سرخه حصار احداث کرده ایم و در تلاش هستیم که در سال آینده بتوانیم کل بوستان سرخه حصار را تحت آبیاری قطره ای ببریم.

ذاکری تبدیل بوستان سرخه حصار به پهنه گردشگری شرق تهران بر مبنای طبیعت گردی را از اهداف مهم این منطقه برشمرد و خاطر نشان ساخت: ما در این بوستان با طرح هایی نمادین در زمینه بهبود طبیعت گردی، مزرعه گیاهان دارویی را در بخش های گلخانه ای، تابستانی و زمستانی در ایام نوروز افتتاح می کنیم.

وی افتتاح جاده سلامت به طول 2 کیلومتر را از دیگر اقدامات این منطقه نام برد و عنوان کرد: این جاده از طبیعت زیبایی برخوردار است و می توان از خصیصه های آن ممنوع بودن تردد خودرو و منتهی شدن جاده به کوه را نام برد.

ذاکری از دیگر اقدامات منطقه 13 در سال 93،به افتتاح پارک ترافیک در بوستان سرخه حصار، پایانه تاکسیرانی شهید کلاهدوز، سوله بحران ناحیه  4، ساخت گلدسته و تجهیز مساجد به سالن جلسات، پوشش 1200 متر مربع مسیل منوچهری که با آب نما و وسایل بازی قابل استفاده شهروندان است، ساخت پیاده راه، زمین چمن مصنوعی، سرای محلات امامت و ... اشاره کرد.

شهردار منطقه 13 از اهم برنامه های در دست اجرای سال 94 اجرای طرح های کمپین "آسمان آبی، زمین پاک" را عنوان کرد و گفت: تمامی برنامه های فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 13 براساس تحقق این طرح خواهد بود و ما در این خصوص برای فراهم ساختن آرامش بیشتر شهروندان زیر ساخت های منطقه در زمینه خط سفید و فرهنگ سازی های لازم برای تفکیک پسماند را انجام داده ایم.

وی در ادامه گفت: در سال آینده سرای محله ی شهرک زینبیه و حافظیه، میدان میوه و تره بار در ناحیه یک، ساخت مسجد باب المراد، پمپ بنزین و پروژه مقبره الشهدا به بهره برداری می رسد.

ذاکری در پایان در خصوص چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها با بیان اینکه شورایاری ها از نهادهای مردمی بی نظیر هستند، عنوان کرد: در این دوره 514 نفر در این زمینه کاندیدا داشته ایم که هر محل 40 نفر را شامل می شود و ما با مهیا کردن 68 صندوق اخذ رای آماده برگزاری این انتخابات هستیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: