جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 اسفند 1393     
بهترین راه کنترل آلرژی

تسنیم: لیدا محفوظی بروز آلرژی در افراد را ژنتیکی بیان کرد و اظهار داشت: مکانیسم ایمنی بدن برخی‌ها در برابر مواد آلرژی‌زا مانند گرده‌های گیاهان واکنش نشان می‌دهد که شدت آن در افراد متفاوت است.

وی گفت: بهترین راه کنترل آلرژی علاوه بر پرهیز در استفاده مواد آلرژی‌زا، استفاده از داروهای حساسیت‌زدا پیش از بروز علایم آن است.

این متخصص عفونی گفت: اینکه بسیاری از افراد گمان می‌کنند مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای و برخی ویتامین‌ها در کنترل بروز آلرژی موثر است بسیار نادرست است و تاکنون این امر اثبات نشده است.

محفوظی با اشاره به انجام تست پوستی و تاثیر آن افزود: در برخی مواقع که فرد دارای آلرژی شدیدی است تست پوستی انجام می‌شود به طوریکه طی آن گرده گیاهی که فرد به آن آلرژی دارد از طریق این تست مشخص می‌شود و این ماده را به میزان کم به بدن فرد تزریق می‌کنند تا فرد نسبت به آن مقاوم و آلرژی کنترل شود، البته این روش در برخی افراد موثر است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: در افراد مبتلا به آلرژی، احتمال ایجاد سینوزیت و عفونت‌های گوش بسیار فراوان است، زیرا مخاط آنها همیشه متورم بوده و ترشحات گوش و سینوس‌ها به راحتی خارج نمی‌شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: