جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 ارديبهشت 1393     
توسعه مترو مهم ترین راهبرد پارلمان شهری پایتخت است

دولت تدبیر و امید به کمک حمل و نقل شهری بیاید

به گزارش شهرداری نیوز، رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران هم زمان با روز ملی شوراها، توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو را به عنوان مهم ترین راهبرد پارلمان شهری پایتخت به منظور کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوای تهران اعلام کرد.

مهندس محمد حقّانی گفت: اصلاح ساختار محیط زیست شهری و رفع آلودگی هوای تهران از طریق تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی با محوریت توسعه مترو با توجه به آثار گسترده ای که بر شهر تهران و شهروندان تهرانی تحمیل می کند، در رأس برنامه های شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

وی با اعلام این که مجموعه ای از تدابیر و تمهیدات که در رأس آن ها گسترش حمل و نقل عمومی قرار دارد، پیش بینی شده که گام به گام به مرحله اجرا گذاشته می شود، تأکید کرد: با اجرای این برنامه ها می توانیم امیدوار باشیم که هوای آلوده شهر تهران روز به روز بهتر شده و به وضعیت پایدار و مطلوبی برسد.

توسعه متروی تهران جای تشکر دارد

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به این که توسعه مترو از اولویت خاصی در زمینه گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی برخوردار است، اظهار کرد: توسعه مترو با توجه به ویژگی هایی از جمله استفاده از انرژی پاک، امکان دسترسی همگانی و امکان اجرا در زیر زمین، مورد تأکید ویژه شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد.

مهندس حقّانی با بیان این که با توجه به راه اندازی بخش جنوبی خط سه مترو، در حال حاضر 152 کیلومتر مترو در تهران راه افتاده، تصریح کرد: در پنج سال آینده، هر سال 30 کیلومتر خط جدید به خطوط متروی تهران اضافه می شود و در یک برنامه پنج ساله 150 کیلومتر خط جدید به خطوط متروی تهران افزوده شده و شبکه متروی تهران به 300 کیلومتر افزایش می یابد.

وی با تأکید بر این که در تهران به 700 کیلومتر مترو  نیاز داریم تا بتوانیم به وضعیت ایده ال برسیم، اضافه کرد: توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو از سوی مدیریت شهری جای تشکر دارد و از دولت تدبیر و امید نیز انتظار داریم به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو به واسطه مشکلاتی که مردم تهران به دلیل پایتخت بودن شهرشان متحمل می-شوند، کمک کند.

دولت هزینه پایتخت بودن تهران را بپردازد

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر با اشاره به این که دولت باید هزینه های پایتخت بودن تهران را پرداخت کند، اظهار کرد: متأسفانه دولت گذشته کمک چندانی به توسعه متروی تهران نکرد اما با توجه به تعامل موجود با دولت که آخرین مورد آن را در اعلام آمادگی وزیر نفت به منظور کمک به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران شاهد بودیم، به کمک دولت بسیار امیدواریم.

مهندس حقّانی با بیان این که متأسفانه مردم تهران ناچارند در هوای آلوده روز را به شب و شب را به روز برسانند، تصریح کرد:   همان¬طور که وزیر نفت قول دادند، امیدواریم دولت به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کمک کند، هر چند اقداماتی که آغاز شده مانند بهبود کیفیت سوخت مصرفی نیز می تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

وی در پایان با تأکید بر این که شوراها به مثابه بازوان خدمات صادقانه به مردم باید نظارت کیفی و کمّی دقیقی در حوزه ساختاری و عملکردی بر شهرداری ها و سایر دستگاه های دست اندرکار داشته باشند، خاطرنشان کرد: بزرگ ترین و مهم ترین وظیفه شواری اسلامی شهر تهران در راستای مردم سالاری دینی، نظارت بر عملکرد شهرداری ها و نهادهای شهری است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: