جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 11 اسفند 1393     
لزوم نام گذاری سال 94 به سال کیفیت در صنعت خودرو

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حرکت جهادی خودروسازان در حوزه کیفیت ، گفت :  با توجه به لزوم ارتقاء کیفی خودروهای داخلی ،باید سال آینده ، سال کیفیت در صنعت خودرو نام گذاری شود  و خودروسازان در این راستا حرکتی جهادی نمایند.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : در سال جاری بعد از توقفی نسبتا طولانی و کاهش شدیدی که در تولید خودرو صورت گرفت خوشبختانه تولید افزایش چشم گیری داشت به گونه ای که دغدغه و نگرانی اغلب مردم برای دریافت خودرو از حیث مدت زمان تحویل کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به کیفیت در تولید خودروهای داخلی ، افزود : در اینکه به لحاظ کیفیت چه میزان رشد و ارتقاء در تولیدات داخلی صورت گرفته اظهار نظر دقیقی نمی توان کرد اما به جهت رشد تولید قطعا خودروسازان سال موفقی را علی رغم موانع و مشکلات طی کردند.

وی تصریح کرد : امید است سال آینده ، روند تولید خودرو به همین شکل ادامه یابد و در خصوص کیفیت خودروها بازبینی صورت گرفته و کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد و چنانچه همزمان با رشد کیفیت در خصوص تولید خودرو به شرایطی برسیم که بدون پیش پرداخت و ودیعه خودرو به مردم عرضه شود به نظر می رسد که دیگر نیازی به ورود خودروهای خارجی نخواهد بود.

وی گفت : تغییر روند عرضه و فروش خودرو موضوعی است که حتما خودروسازان باید نسبت به آن تامل و تجدیدی نظری نمایند تا مردم بدون پیش پرداخت خودرو مورد نظر را دریافت کنند و مسلما این مساله فرصت عادلانه ای برای بازار مصرف ایجاد نموده ضمن اینکه موجب محدودیت در بازار خودروهای خارجی نیز خواهد گردید.

نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا در خانه ملت تاکید کرد : چنانچه خودروسازان در سال آینده تمرکز بیشتری بر روی کیفیت نموده و در این راستا برنامه ریزی و سرمایه گذاری نمایند ، قطعا سال آینده تحول خوبی در حوزه خودروسازی در کشور صورت خواهد گرفت.

زارعی در ادامه به مصوبات جدید دولت در خصوص تعرفه واردات خودرو اشاره کرد و افزود : مسلما تصمیم دولت و مجلس مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودرو و همچنین افزایش قیمت شماره گذاری خودروهای وارداتی بالای 50 میلیون تومان همگی در راستای حمایت از تولیدات داخلی بوده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: