جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 9 اسفند 1393     
ابلاغ دستور العمل محيط زيستي به مناطق 22 گانه

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران از برگزاري طرح پاكسازي خیابان ولیعصر (عج) در 21 اسفندماه خبر داد و گفت: آموزش شهروندان براي حفاظت از محيط زيست و مقابله با انواع آلودگي ها، در اولويت برنامه هاي طرح استقبال از نوروز 94 قرار گرفته است.

دكتر علي محمد شاعري در تشريح برنامه هاي ستاد محيط زيست در طرح استقبال از نوروز 94 ضمن بيان اين مطالب اظهار داشت: ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران برنامه هاي متعددي را براي طرح استقبال از نوروز پيش بيني كرده كه با همكاري مناطق 22 گانه به مرحله اجرا در مي آورد.

وي با بيان اينكه مهمترين برنامه ستاد،  آموزش شهروندان براي حفظ محيط زيست شهري است افزود: در اين راستا، 3 هزار كارگاه آموزشي در 374 سراي محله با موضوع  حفظ و احترام به طبيعت، مديريت مصرف انرژي، كاهش آلودگي هوا ، مديريت مصرف آب، تفكيك پسماند در مبدا برگزار مي شود.

شاعري به اجراي طرح پاكسازي شهر در آستانه نوروز در مناطق 22 گانه اشاره نمود و گفت : اين طرح به صورت ويژه در خيابان ولي عصر (عج) با مشاركت شهروندان و دوستدارن محيط زيست در 21 اسفند ماه برگزار مي شود .

وي اضافه كرد: همچنين در هر منطقه محوري به عنوان محور پاك انتخاب مي شود تا با مشاركت مردم و تمامي دوستداران محيط زيست اقدام به پاكسازي محور مي شود.

شاعري با اشاره به تهيه و ابلاغ دستور العمل محيط زيستي به مناطق 22 گانه گفت: اين دستور العمل با محورهاي مديريت مصرف انرژي، مديريت مصرف آب، كاهش توليد پسماند و تفكيك از مبدا، كنترل منابع آلاينده،  آموزش شهروندان ، جلوگيري از تخريب فضاي سبز و حفظ درختان و ... تهيه شده است.

وي با تاكيد بر اينكه دستور العمل  جلوگيري از رهاسازي ماهي قرمز در درياچه شهداي خليج فارس و ساير پهنه هاي آبي نيز تهيه شده است افزود:  از شهروندان مي خواهيم براي حفظ محيط زيست خود از رها سازي سبزه هاي عيد در معابر و خيابانهاي سطح شهر اجتناب كرده و آنها را در محل هاي مناسب امحا كنند.

شاعري اظهار كرد: يكي از دستور العمل هاي ابلاغ شده ، بازرسي و رفع مشكلات محلهاي نگهداري پرندگان، حيات وحش و زيستگاههاي طبيعي تحت مديريت شهرداري مناطق است كه در ايام نوروز بايد مراقبت ويژه اي از حيات وحش ، پرندگان و ساير جانداران اين  محلها به عمل آيد.

وي با اشاره به حيات وحش بوستان ساعي، هفت چنار، باغ پرندگان، چيتگر، پارك شهر، بوستان ملت، موزه دار آباد، كوهسار گفت: دستور العمل لازم براي مراقبت ويژه از حيات وحش و آموزش كامل شهروندان در اين زمينه تهيه و ابلاغ شده است.

شاعري تصريح كرد: تهيه و توزيع كيسه هاي زباله تجزيه پذير نيز براي مراكز تفريحي و تفرجي شهر به ويژه براي روز طبيعت در نظر گرفته شده تا از آسيب به محيط زيست جلوگيري شود.

وي در ادامه به بازرسي فني و رفع مشكلات آبگرمكن هاي خورشيدي فعال در ساختمانها و اماكن عمومي اشاره و بيان كرد: كنترل مصرف انرژي در ساختمانهاي شهرداري تهران و معاينه فني تمامي خودروهاي در اختيار شهرداري از ديگر برنامه هاي ابلاغ شده به مناطق 22 گانه است.

شاعري در ادامه به بحران آب در شهر تهران اشاره و تصريح كرد: از شهروندان تهراني مي خواهيم كه در زمان خانه تكاني از مصرف بي رويه آب بپرهيزند چرا  كه بحران آب در تهران جدي است.

وي همچنين توصيه كرد كه شهروندان از روشن كردن آتش در بوستانها خودداري كرده و براي پخت و پز به محل هاي تعبيه شده در بوستانها مراجعه كنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: