جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 اسفند 1393     
سوتی‌منافقین‌درخبرسازی‌هسته‎ای

شبکه خبر: منافقین روز سه‌ شنبه ادعا کردند مدارکی از فعالیت فوق سری هسته‌ ای ایران در اختیار دارند.

پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» گزارش داده بود «شورای به‌ اصطلاح مقاومت» وابسته به عناصر منافقین، اعلام کرد مدارک مستندی یافته که بر اساس آن، یک سایت فوق سری تحقیقات هسته‌ ای ایران که سانتریفیوژهای پیشرفته دارد، در آنجا قرار گرفته است.

به ادعای منافقین، سایت تازه کشف شده، «لویزان 3» نام دارد و در حومه شمال شرقی تهران قرار گرفته است.

منافقین در گزارش جعلی خود از فعالیت های هسته ای ایران، عکسی از این سایت ادعایی منتشر و ادعا کرده عکس به درب‌ های ضد انفجاری سایت ادعایی «لویزان 3» مربوط است.

حال آنکه پایگاه «دیلی‌ کاس» در این باره نوشت: این عکس به یک شرکت تولیدکننده درب‌ های نسوز در ایران مربوط می شود.


 
دیلی‌ کاس این گاف را «بسیار ناشیانه» خوانده چرا که فقط یک «جستجو با تصویر» در موتور جستجوی گوگل برای پیدا کردن اصل عکس کافی است.

نویسنده این پایگاه خبری می‌نویسد از خواندن گزارش منافقین و پوشش آن در برخی رسانه های غربی بسیار متعجب شده چرا که منافقین ادعا کرده اند این درب برای جلوگیری از «تشعشعات» به کار گرفته شده است.

به عنوان مثال، واشنگتن‌ پست درباره گزارش منافقین نوشت: «عکس های ماهواره‌ ای که این گروه از گوگل جمع‌ آوری کرده‌ مجموعه‌ای بزرگ از ساختمان‌های با دیوارهای بلند را در دامنه کوه‌ هایی در حومه تهران نشان می‌ دهد.»

واشنگتن‌ پست می‌افزاید: «آنها همچنین عکس‌ هایی را که به نظر می رسد از داخل تونل‌ های زیرزمینی گرفته شده‌ باشد منتشر کردند که دارای دربی است که به گفته آنها برای جلوگیری از نشت (مواد هسته‌ ای) با سرب پوشانده شده است.»

دیلی‌ کاس به طنز نوشت: مشخص نیست چرا دری که قرار است در برابر تشعشع هسته‌ ای مقاوم باشد، از فولاد ضدزنگ ساخته شده است. چنین درب هایی باید به طور کامل از جنس سرب باشد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: