جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 اسفند 1393     
هشدارداعش به راننده هادرموصل

تسنیم: آزادسازی دو منطقه در دیالی و صلاح الدین، هلاکت ۵۰ داعشی به دست نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراق، هشدار داعش به راننده ها در موصل، از جمله جدیدترین تحولات میدانی عراق به شمار می‌رود.

به گزارش السومریه نیوز، آزادسازی دو منطقه در دیالی و صلاح الدین، هلاکت 50 داعشی به دست نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراق، اعزام نیروهای استرالیایی به عراق، هشدار داعش به راننده ها در موصل، و کنفرانس عشایر برای مقابله با داعش، از جمله جدیدترین تحولات میدانی عراق به شمار می‌رود.

هلاکت 50 داعشی به دست نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراق

نیروهای ارتش و داوطلب عراقی در ادامه عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف، دستکم 50 نفر از عناصر این گروه را به هلاکت رساندند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانستند سه منطقه و دو روستا در جنوب شهر تکریت را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کنند.

وی گفت: نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای داوطلب مردمی به سمت مناطق الطرابله و الزلایه و مکیشیفه و دو روستای عوینات و العوجه واقع در جنوب شهر تکریت پیشروی کردند و بعد از درگیری‌های شدید با تروریست‌ها توانستند این مناطق را از دست آنها آزاد کنند.

این منبع افزود: در این درگیری شماری از عناصر گروه تروریستی داعش کشته و 12 نفر از نیروهای داوطلب مردمی زخمی شدند.

آزادسازی دو منطقه در دیالی و صلاح الدین

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد: نیروهای امنیتی دو منطقه در استان‌های دیالی و صلاح الدین را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کردند.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود: در عملیات یاد شده دو منطقه البو بکر و البو عواد بین استان‌های دیالی و صلاح الدین از لوث عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی شد.

کنفرانس عشایر برای مقابله با داعش

استان الانبار در غرب عراق نیز شاهد برگزاری کنفرانس عشایر برای بسیج تلاش‌های آنها به منظور مقابله با گروه تروریستی داعش بود.

این کنفرانس از دولت مرکزی عراق خواست تا نیروهای عشایر را مسلح کرده و حمایت کند.

حملات ائتلاف  به مواضع داعش

یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد که شماری از عناصر گروه تروریستی داعش در حمله جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در شمال غربی این استان کشته شدند.

وی افزود: جنگنده‌های ائتلاف، مواضع داعش در اطراف روستای خرابه الروت و تعدادی از روستاهای بخش الدبس در 45 کیلومتری شمال غربی کرکوک را هدف قرار دادند.

این منبع گفت: در این حمله یک واحد تاکتیکی داعش به همراه تعدادی خودرو و تجهیزات منهدم شد.

کشته شدن عامل انتحاری در بغداد

فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که نیروهای امنیتی یک عامل انتحاری را در منطقه الاعظیمه در شمال این شهر به هلاکت رساندند.

«سعد معن» سخنگوی اتاق عملیات بغداد گفت: یک یگان از نیروهای اطلاعاتی پلیس فدرال با همکاری تیپ 44 یک عامل انتحاری را که کمربند انفجاری به خود بسته بود، در منطقه الاعظیمه کشتند.

اعزام نیروهای استرالیایی به عراق

وزیرخارجه استرالیا اعلام کرد که کشورش در حال بررسی اعزام شماری از سربازان خود به عراق است.

«جولی بیشوب» افزود: مسئله مبارزه با گروه داعش در عراق در حال بررسی است اما هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

وی گفت: ما در عراق حضور داریم و این امر همواره برای تضمین بهترین نتایج در حال بازنگری است و این مسئله‌ای است که نخست‌وزیر آن را اعلام خواهد کرد.

 انفجار بمب در بغداد

یک منبع پلیس اعلام کرد که انفجار بمب در جنوب غربی بغداد سه زخمی برجای گذاشت. وی گفت: این بمب در نزدیک یک نمایشگاه خودرو در منطقه البیاع کار گذاشته شده بود.

کشته و زخمی شدن 65 تروریست در غرب شهر بغداد


فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد که در حمله هوایی به غرب شهر بغداد 68 تروریست کشته یا زخمی شدند.

در بیانیه فرماندهی عملیات بغداد آمده است: نیروی هوایی و بالگردهای نیروی زمینی عراق مخفیگاههای عناصر تروریست در تقاطع ابوغریب را بمباران کردند که به کشته شدن 50 تروریست و زخمی شدن 18 نفر دیگر منجر شد.

این بیانیه افزود: در این عملیات 9 مخفیگاه تروریست‌ها و 4 خودروی مجهز به سلاح منهدم شد.

براساس این بیانیه، نیروهای عراقی همچنین توانستند دو بمب را در منطقه الختیمیه در جنوب بغداد خنثی کنند. 10 بمب دیگر نیز در منطقه البوعوسج در غرب بغداد کشف و خنثی شد.

این بیانیه تاکید کرد: در طول 24 ساعت گذشته شماری از افراد مورد پیگرد نیز بازداشت و مقادیری سلاح و مهمات در مناطق مختلف بغداد کشف و ضبط شد.

هشدار داعش به راننده ها در موصل

یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد: گروه تروریستی داعش به رانندگان خودروهای سواری و سنگین هشدار داد که اگر شهر موصل را ترک کنند، کشته خواهند شد.

این منبع گفت: عناصر داعش در روزهای اخیر اعلامیه‌هایی را توزیع کرده اند که در آن تهدید شده است که رانندگان خودروهای سواری و سنگین در صورت انتقال شهروندان به خارج از شهر موصل، با بازداشت و مرگ روبرو خواهند شد.

به گفته این منبع، گروه داعش دستورات اکیدی درباره ممنوعیت خروج هریک از افراد از شهر موصل خواه به سمت سوریه یا سایر شهرهای عراق داده است. این اقدام همزمان با خبرهایی درباره نزدیک بودن حمله گسترده برای آزادسازی این شهر صورت می‌گیرد.

زخمی شدن غیرنظامیان در فلوجه

رئیس پلس منطقه العامریه استان الانبار نیز از زخمی شدن 10 غیرنظامی در گلوله باران یک مجتمع مسکونی در جنوب شهر فلوجه خبر داد.

عارف الجنابی گفت: پنج موشک و گلوله خمپاره به این مجتمع مسکونی اصابت کرد.

چند گلوله خمپاره نیز به یک مجتمع مسکونی در ناحیه البغدادی در غرب شهر الرمادی اصابت کرد.

یک منبع امنیتی در استان الانبار گفت: گروه داعش پنچ گلوله خمپاره به سمت ناحیه البغدادی شلیک کرد که به یک مجتمع مسکونی اصابت کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: