جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 اسفند 1393     
ناکامی تروریست‌ها برای نفوذ به جوبر

فارس: نیروهای ارتش سوریه پس از سیطره بر چند ساختمان و مجتمع در منطقه «تل کردی»، پیشروی چشمگیری را در این محور عملیاتی از سمت اردوگاه آوارگان فلسطینی «الوافدین»، در ریف دمشق محقق کردند.

این درحالی است که توپخانه ارتش سوریه نیز تجمعات گروه‌ تروریستی «جیش الاسلام» را در عمق «دوما» هدف قرار داد تا جنوب شرقی منطقه «النشابیه» برای سومین روز متوالی شاهد درگیری بین ارتش سوریه و تروریست‌ها باشد.

توپخانه ارتش سوریه همچنین تجمعات گروه‌های مسلح را در مناطق مدیره، بیت سحم، بیت سوی و مسرابا و همچنین شهرک‌های زبدین، جسرین و دیر العصافیر هدف گرفت.

نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه نیز تلاش عناصر مسلح برای نفوذ و نزدیک شدن به مانع نظامی «عرفه» در جوبر را دفع کردند تا به موازات آن توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع تروریست‌ها اطراف جوبر را برای جلوگیری از پیشروی آنها به جوبر، در نزدیکی پل زملکا هدف قرار داد.

اما کمین دقیق و حساب شده نیروهای ارتش سوریه برای تروریست‌هایی که تلاش داشتند، به شهرک «الضمیر» در ریف دمشق نفوذ کنند، کشته شدن 10 تروریست مسلح را درپی داشت.

از سوی دیگر، ارتش سوریه زمینه خروج گروه جدیدی از خانواده‌های ساکن منطقه غوطه شرقی به مرکز پناهجویان «المحدثه» اطراف شهرک «قدسیا» در ریف دمشق را پس از هماهنگی با کمیته‌های آشتی ملی فراهم کرد تا تعداد افراد اسکان داده شده در مراکز پناهجویان ریف دمشق به 1200 نفر برسد که اغلب آنها را زنان و کودکان و سالمندان تشکیل می‌دهند.

منابع محلی تاکید می‌کنند که خانواده‌هایی مناطق مختلف غوطه شرقی را ترک کرده و در مراکز پناهجویان اسکان داده شده‌اند، از سختی اوضاع معیشتی حاکم بر مناطق تحت سیطره گروه‌های مسلح سخن گفته و تاکید کرده‌اند که در این مناطق تنها خانواده‌هایی از غذا و دارو و دیگر نیازهای معیشتی بهره مند هستند که فرزندان آنها به گروه‌های مسلح منطقه ملحق شده باشند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: