جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 اسفند 1393     
خانه تکانی مدارس از پوسیدگی دندانی

بهداشت دهان و دندان توسط طرح هایی با بودجه دولتی بیشتر تمرکز خود را روی دانش آموزان مدارس دولتی قرار داده ، زیرا این اعتقاد وجود دارد که دانش آنها در زمینه بهداشت دهان تنها راهیست که موجب بهبود سلامت دهان و دندان در جامعه می شود.

در گذشته الگوهای این طرح شامل آموزش سالیانه دانش آموزان(طرز صحیح مسواک زدن) به آنها بود. در دهه 1970 این طرح نیاز به الگوهایی پیشرفته تر داشت .  در این مرحله، دندانپزشکان هفته ای یک جلسه یک ساعته به مدرسه می رفتند و توضیحات و راهکارهایی در این حوزه ارائه می داد، همچنین به سؤالات دانش آموزان در این خصوص پاسخ می داد .
 
این طرح با همکاری دندانپزشک، بهداشت کار دهان و دندان و با کمک معلم هایی که از قبل تحت آموزش قرار گرفته بودند، اجرا می شد. همچنین برنامه های تصویری ویژه ای به والدین بچه ها داده می شد تا آنها نیز تشویق به یادگیری در این زمینه شوند.

یازدهم اسفند همایش ارتقاء سلامت دهان و دندان که توسط مرکز تحقیقات و پیشگیری بیماری های دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... (عج) و مرکز تخصصی دندانپزشکی امام خمینی (ره) با کمک آموزش و پرورش برگزار خواهد شد ، آخرین دستاوردهای علمی و جامعه نگری جهان را به خدمت گرفته تا پلی باشد بین بهداشت امروز کودکان و سلامت آینده جامعه.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: