جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 اسفند 1393     
کاشت 500 هزار درخت در منطقه 18 تا پایان سال

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 18 شهرداری تهران گفت: احیای فضای سبز، کاشت درخت، حفظ و گسترش فضای سبز از جمله اولویت های شهرداری منطقه 18 در سال جاری بوده است. در راستای این هدف نیز در نظر داریم تا پایان سال عملیات اجرایی کاشت 500 هزار درخت و درختچه را در بخش های مختلف منطقه به اتمام برسانیم.

وحید نوروزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر 40 هکتار فضای سبز جدید در بزرگراه آزادگان در حال کاشت است و 24 هکتار فضای سبز نیز در همین محدوده در حال واکاری است. این بدان معنا است که تا پایان سال حدود 64 هکتار فضای سبز در برگراه آزادگان احیا می شود.

وی در ادامه با اشاره به احداث بوستان های مادر به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های زیست محیطی  منطقه 18 گفت: ساخت بوستان 23 هکتاری مادر در انتهای تفرجگاه کن از مهم ترین پروژه های عمرانی و فرهنگی منطقه است که امیدواریم در آینده ای نزدیک با حضور شهردار تهران به بهره برداری برسد. 

نوروزی افزود: پروژه ساخت بوستان یک هکتاری سهند و حفظ یک هکتار درخت کاج 40 ساله که در حال خشک شدن بودند از دیگر پروژه های شاخص شهرداری منطقه 18 در سال جاری است. این بوستان که با هزینه ای معادل 160 میلیون تومان ساخته شد است در حال حاضر به محلی مناسب برای حضور خانواده های کمتر برخوردار تبدیل شده است.

شهردار منطقه 18 در ادامه با تاکید بر برنامه های ویژه شهرداری به مناسبت هفته درختکاری گفت: از آن جا که منطقه 18 به عنوان منطقه پایلوت برنامه های زیست محیطی از سوی اداره محیط زیست شهرداری تهران انتخاب شده است، قرار است تا به مناسبت هفته درختکاری جشن باشکوهی را به منظور ترغیب شهروندان به درختکاری و حفظ محیط زیست برگزار کنیم.

به گفته نوروزی قرار است تا با کمک مردم و سمن ها عرصه بزرگی به نام گردان امام علی (ع) و شهدای بسیج درختکاری شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری عملیات درختکاری در 24 هکتار فضای جدید و زمین هایی که کاربری فضای سبز دارند صورت می پذیرد، خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه 18 تا پایان سال 500 هزار درخت و درختچه را در فضاهای سبز این منطقه غرس می کند. ضمن اینکه همچون سنوات گشته شهروندان با تماس با سامانه 137 می توانند تقاضای خود را برای دریافت نهال و کاشت آن در منازل اعلام کند.

نوروزی در پایان با ارزیابی عملکرد سال جاری شهرداری منطقه 18 در حوزه فضای سبز گفت: اقدامات مستمر و مکرر ما در گسترش فضای سبز و کاشت نهال در بخش های مختلف منطقه موجب شد تا سرانه فضای سبز تنها در سال 93 یک متر مربع افزایش پیدا کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: