جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 اسفند 1393     
شهردار لندن از برنامه های کنترل آلودگی هوا راضی نیست

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، برنامه بوریس جانسون برای منطقه بدون آلودگی به منظور کاهش آلودگی هوای شهر لندن توسط خودروهای آلاینده تا پنج سال دیگر به تعویق نمی افتد و تا حدودی توسعه خواهد یافت تا مناطق بیش تری از این شهر را پوشش دهد.

در این منطقه بدون آلایندگی که موسسه حمل و نقل لندن امیدوار است بتواند این شهر را از جریمه های سنگین اروپا رهایی بخشد و میزان مرگ و میر سالانه ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهد از رفت و آمد خودروها جلوگیری نخواهد شد بلکه مالکان خودروهای آلاینده در صورت ورود به این منطقه تا 100 پوند جریمه خواهند شد.

در حالی که پیش بینی می شود آلودگی هوای لندن باعث مرگ زودرس بیش از 4 هزار نفر در یک سال می شود کمیسیون محیط زیست مجلس لندن اعلام کرده است که صبر کردن تا سال 2020 به منظور معرفی منطقه بدون آلودگی بی دلیل خواهد بود.

اعضای احزاب لیبرال دموکرات و سبز اعلام کرده اند که این برنامه از سال 2018 یا زودتر اجرا خواهد شد. اما اعضای حزب محافظه کار در این مورد واکنشی نشان نداده اند.

سخن گوی شهردار لندن ایده اجرای پیش از موعد این طرح را رد کرده و اظهار داشته است: "اجرای برنامه ای همچون منطقه بدون آلودگی بدون هشدارهای ابتدایی و ارائه خودروهای یورو 6 پاک تر و آماده سازی رانندگان و تجار برای این امر، نامعقول است."

وی افزود: "بهبود کیفیت هوای شهر لندن یک چالش اضطراری است که بر سلامت و شادابی هر شهروندی تاثیر دارد. شهردار این امر را بسیار جدی گرفته است."

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: