جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 اسفند 1393     
خودمراقبتی از نگاه ابوعلی‌سینا

تسنیم: محسن ناصری مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شاهد در سومین سمینار تخصصی طب سنتی اظهار داشت: پزشکی پیشه‌ای است که تندرستی آدمیان را به همراه دارد و سعی دارد این تندرستی را حفظ کند به شکلی که مصداق خودمراقبتی باشد.

وی گفت: امروزه احتیاج داریم تا بحث طب سنتی را زنده نگاه داریم و سعی کنیم از ابتلا به بیماری جلوگیری کنیم. امروزه نزدیک به 7 میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند که اگر به اصلاح شیوه زندگی تأکید نکنیم مجبوریم هر روز شاهد تعداد بیشتری از افراد باشیم که به این بیماری مبتلا می‌شوند.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: خودمراقبتی از نگاه ابوعلی‌سینا به چند اصل مهم وابسته است که مهم‌ترین این اصول مدیریت تغذیه است. ما در آزمایش‌های متعددی که انجام دادیم متوجه شدیم که کم کردن غذا می‌تواند روند درمان را کاهش دهد به نحوی که در دوره بیماری اگر 20 درصد از غذای فرد بیمار کم شود، 30 درصد از بیماری از بین می‌رود.

ناصری گفت: در حال حاضر وقتی می‌گوییم طب سنتی، درصد بالایی از مردم به عطاری‌ها فکر می‌کنند که امیدوارم به زمانی برسیم که وقتی می‌گوییم طب سنتی همه به پیشگیری و خودمراقبتی بیاندیشند.

غلامرضا کردافشاری در این همایش عنوان کرد:گاهی می‌توانیم به جای دارو‌های فراوان فقط به اصلاح شیوه تغذیه بپردازیم همانطور که استاد بنده جناب آقای دکتر ناصری گفتند من نیز روی همین نکه تأکید می‌کنم که باید به اصلاح تغذیه بپردازیم.

به گفته وی تدابیر سلامتی را باید همگی بدانند و باید این را بدانیم که همه چیز برای همه خوب نیست. باید بر اساس مزاج هر فردی توصیه‌ای داشت. هر منطقه‌ای شرایط خاص خودش را دارد که می‌تواند روی مزاج افراد نیز تأثیر بگذارد. فقط خوب است که بدانیم که خوردن چه چیز بد است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: