جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 اسفند 1393     
همکاری مشترک ایران با کنفرانس بین المللی حمل ونقل مادرید نقطه عطفی در حوزه حمل نقل است

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل ترافیک تهران در کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد روز اول این کنفرانس را یک اتفاق غیره منتظره خواند .

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران در طی گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود :برگزاری این کنفراس هر سال نسبت به سال گذشته یک اتفاق غیر منتظره برای ما است . حضور گسترده و ارزشمند متخصصین از سراسر کشور، شهرداران ، مسئولین حمل و نقل ، شوراهای شهر ،مدیران ادارات مختلف که خود را از سراسر کشور به این همایش رسانده اند خود تایید کننده این مطلب است.

وی در ادامه گفت: حضور 15 کشور خارجی در این کنفرانس نشان دهنده اعتبار این کنفراس در مجامع بین المللی است و همچنین همکاری مشترکی که با کنفرانس بین المللی حمل و نقل مادرید به وجود آمده است خود نشان دهنده اهمیت این همایش است. همه این موارد تایید کننده این موضوع است که جامعه متخصصین ما نسبت به این کنفرانس امیدوار هستند.

مهندس تشکری در ارتباط با دیدگاه شهردار محترم تهران نسبت به غیر کارشناسی بودن طرح زوج و فرد به خبرنگار ما گفت:این مطلب مطلب جدیدی نیست ، به هر شکل روش زوج و فرد یک روش غیر عادلانه برای کنترل آلودگی هوا است . خودروهایی که استانداردهای یورو5 و 6 را دارا هستند در مقایسه با خودروهایی که هیچ استانداری ندارند شدت آلودگیشان بسیار متفاوت است.

وی گفت: اگر هدف کاهش خودروها و روان سازی خودروها باشد طرح هایی مانند زوج و فرد می تواند به کمک ما بیاد اما اگر هدف کنترل آلودگی های زیست محیطی است طبیعتا طرح زوج و فرد یک توزیع عادلانه نخواهد بود. بر همین اساس طرح مناطق کم انتشار آلایندگی نگاهش بر این است که خودروها بر اساس شدت آلایندگی هایشان گروه بندی شوند.در نتیجه خودروهایی که به شدت آلاینده هستند باید اسقاط شوند و یا به شهرهایی که مشکل آلودگی هوا ندارند کوچ کنند.

مهندس تشکری افزود: خودروهایی که آلایندگی متوسطی دارند در زمانی که شهر در وضعیت هشدار قرار میگیرد باید محدودیت ترافیکی برایشان تعیین شود، اما خودروهایی که استانداردهای بالایی دارند مانند خودروهایی که دارای استاندارد های یورو 5 و 6 هستند ،خودروهای هیبریدی و برقی که هیچ نوع آلایندگی ندارند عادلانه نیست که برای آنها محدودیت تعیین شده و نتوانند در شهر تردد داشته باشند.

وی در ادامه با تایید صحبتهای دکتر قالیباف گفت: ما معتقدیم این نظر یک نظر دقیق و کارشناسی است و خوشبختانه این دیدگاه در مجموع مسئولان دولتی هم وجود دارد و ما باید در آینده نگاه خود را به این موضوع تغییر دهیم، اما این مطلب ارتباطی با بحث تراکم ترافیک ندارد و هرگاه قرار بر این شد درباره تراکم ترافیک تصمیم بگیریم شاید طرح هایی مانند زوج و فرد بتواند به ما کمک کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: