جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 اسفند 1393     
کاهش 50 درصدی کشته های حوادث رانندگی تهران نتیجه بهبود مدیریت ترافیکی است

به گزارش شهرداری نیوز ،جعفر تشکری هاشمی در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد، با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، افزود: امروز چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک تهران با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس، رئیس پلیس راهور کشور، اساتید داخلی و بین المللی به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد که به مدت دو روز پیاپی فعالیت خواهد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر اکنون اعلام می شود 50درصد از 1600کشته حوادث رانندگی کاسته شده است، این کاهش چشمگیر نتیجه بهبود مدیریت ترافیک در پایتخت است؛ نتیجه همکاری های مشترک شهرداری تهران با پلیس راهور تهران بزرگ و انضباطی است که در شهر حاکم شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه این کنفرانس با حضور 4هزار نفر از متخصصان علم ترافیک، اساتید دانشگاهی و  دانشجویان در حال برگزاری است، ادامه داد:همان گونه که مستحضر هستید در این کنفرانس 1364 مقاله از پژوهشگران ایرانی و متخصصان 15 کشور دنیا ارائه شده است. همچنین 13 شخصیت برجسته بین المللی در حوزه علم ترافیک و بیش از 50 نفر از اساتید برجسته و صاحب نام ترافیک و مهندسی حمل و نقل داخلی نیز در این کنفرانس حضور دارند که در پنل ها، میزگردها و کارگاه های تخصصی مقالات و اطلاعات علمی خود را ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه  176مقاله در این کنفرانس به صورت سخنرانی در کارگاه ها ارائه می شود، بیان کرد:همچنین 200 مقاله نیز به صورت پوستر در نشست ها و پنل های جنبی این کنفرانس ارائه خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه سایر مقالات ارائه شده ای که به تایید هیات علمی این کنفرانس رسیده در قالب کتابی منتشر خواهد شد، گفت: اعتقاد داریم در این دو روز که چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک به کار خود ادامه می دهد، زمانی است که ما بتوانیم در طول یک سال از پژوهش های مختصصانی که درخصوص مسائل حمل و نقل عمومی و مهندسی ترافیک تحقیق کرده اند و قابلیت اجرایی دارند، در بهبود مسائل ترافیک شهر تهران استفاده کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه شهرداران و مدیران شهری سایر کلانشهرهای کشور نیز در این کنفرانس حضور دارند، یادآور شد: امیدواریم که این کنفرانس فرصت مغتنمی باشد تا آلودگی هوا و ترافیک که بزرگترین مشکل کلانشهرهای کشور محسوب شده و باعث از بین رفتن سرمایه های ملی می شود، با استفاده از آخرین مطالعات علمی در حوزه ترافیک و حمل و نقل عمومی به فرصت هایی مفید برای جامعه  تبدیل شود.

معاون شهردار تهران در ادامه صحبت های خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر استانداردسازی علائم راهنمایی و رانندگی در پایتخت و مشکلات تابلوهای تایمری در تقاطع ها نیز توضیح داد: طبق قوانین  موجود نحوه انتخاب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نصب آن کاملا مشخص است. طبیعی است که  شرایط و الگوهای ترافیکی با توسعه شهرها و افزایش جمعیت دائم در حال تغییر است. به عبارت دیگر به این صورت نیست که اگر یک تابلوی راهنمایی و رانندگی که در یکی از معابر و خیابان های اصلی شهر نصب شده، به صورت همیشگی باشد.

وی ادامه داد: بررسی این تغییرات در قالب کمیسیون های تخصصی مشترک که با حضور کارشناسان ترافیک شهری و پلیس راهور تهران بزرگ برگزار می شود، به صورت مداوم مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. این کار به صورت مستمر انجام می شود و نتیجه این کار اتفاقات خوبی است که  در شهر تهران افتاده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر می بینید از 1600کشته ای که در شهر تهران داشتیم، اکنون خبری نیست و در این زمینه با کاهش بیش از 50 درصدی حوادث منجر به فوت رانندگی در تهران روبرو هستیم که نتیجه بهبود مدیریت ترافیک در این کلانشهر است، تاکید کرد: انضباطی که در شهر حاکم شده نتیجه همکاری های مشترک شهرداری تهران با پلیس راهور تهران بزرگ است. باید به این مساله توجه داشت که ترافیک یک محصول تک بعدی نیست بلکه باید از تمامی ابزارهای موجود و به صورت طیفی از اقدامات در جهت بهبود وضعیت ترافیکی شهر تهران استفاده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین گفت: یکی از تاکیدات مدیریت شهری درخصوص تهیه و اجرای علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی های معابر؛ استفاده از پیمانکاران واجد شرایط است. این کار منحصر به یک شرکت خاص نیست و تمامی علائمی که در سطح شهر تهران استفاده می شود، بر مبنای تایید صلاحیت محصولات و رتبه بندی شرکت های

تولیدکننده است. در حال حاضر در این حوزه یکی از کارهای خوبی که توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران انجام شده، رتبه بندی شرکت های فعال در زمینه علائم رانندگی و خط کشی هاست. 

وی در ادامه درخصوص متوقف شدن زمان در برخی از تابلوهای تایمری در معابر و خیابان های شهر تهران نیز توضیح داد: قبول داریم که در این زمینه باید بیشتر به مردم آموزش داده و اطلاع رسانی انجام دهیم اما بدانید که اگر تابلوهای تایمری که در سطح شهر وجود دارد در ثانیه هایی متوقف شده و یا اعداد آن به یکباره تغییر می کند، نشانه هوشمند بودن و عملکرد دقیق این سیستم است.

تشکری هاشمی ادامه داد: در تقاطع هایی که به سیستم(S.CATS) مجهز است به صورت سیستماتیک تعداد خودروهای عبوری ، فاصله بین خودروها و حجم ترافیک بررسی می شود. به عبارت دیگر در هر مقطع متناسب با سرعت، فاصله و تعداد خودروها زمان بندی این تابلوها تنظیم می شود.

وی با تاکید بر اینکه امکان دارد شهروندان متوجه این مساله شوند که  در یک سمت خیابان و معبر حجم ترافیک به یکباره تغییر می کند، بیان کرد: این اتفاق به این دلیل است که به صورت سیستمی تعداد خودروها و حجم ترافیک را اندازه گیری می کنند و تایمرها نیز بر اساس این محاسبات به یک باره تغییر می کنند. این تایمرها باعث می شود که  شهروندان براساس زمانی که روی تابلوها نقش می بندد خود را برای حرکت و یا توقف بیشتر آماده کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: