جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 اسفند 1393     
افزایش میزان زباله های پلاستیکی در اقیانوس ها

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، هر ساله میزان قابل توجهی از زباله های پلاستیکی وارد اقیانوس های دنیا می شوند و گمان می رود میزان این پسماندها طی دهه آینده افزایش چشمگیری داشته باشد مگر این که کشورها قوانین جدی را برای مقابله با این مشکل وضع کنند.

محققان امریکایی و استرالیایی با ارزیابی های پیچیده از طریق حجم کلی زباله تولید شده در هر سال به ازای هر نفر در 192 کشور که دارای مرزهای آبی هستند و میزان پلاستیکی که می تواند در نتیجه مدیریت زباله متفاوت در هر کشور وارد آب ها شود پیش بینی های خود را ارائه داده اند. هم چنین محققان میزان زباله های تولیدی را به تناسب رشد جمعیت پیش بینی کرده اند.

محققان 20 کشور آلوده کننده پلاستیکی اول دنیا را از چین تا ایالات متحده در لیستی معرفی کرده اند. بر اساس این آمار، چین در صدر این لیست قرار دارد چرا که سالانه 3.5 میلیون تن زباله دریایی تولید می کند. ایالات متحده نیز با تولید 110 هزار تن زباله دریایی در سال در جایگاه بیستم این لیست قرار گرفته است.

پروفسور Jambeck اظهار داشته بهترین گزینه برای کاهش این میزان زباله، بهبود مدیریت حذف زباله است.

اما ترغیب کشورهای در حال توسعه برای صرف هزینه در مدیریت زباله ها مشکل است چرا که کنار گذاشتن زباله ها کار آسان تری برای آن ها به شمار می رود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: