جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 اسفند 1393     
امیدواریم کنفرانس مهندسی ترافیک که در حال برگزاریست منتج به کاهش ترافیک و آلودگی هوا گردد

 به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک که هم اکنون در حال برگزاری است ، گفت : از این جهت که این همایش در اسفند ماه و در روز مهندسی برگزار می شود ، بسیار خوب است ،البته بنده از موضوعات این جلسه اطلاعی ندارم ، اما به طور کلی در کشور ما ، تمام حرف ها و راه حل ها در همایش ها خلاصه می شود .

کمال علیپور در ادامه به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت : تعداد مقاله ها ، تزها و پایان نامه های مرتبط با فارغ التحصیلان تکمیلی کم نیست ، اما متاسفانه در آرشیو و بایگانی باقی می ماند و مورداستفاده قرار نمی گیرد ، در همایش ها بحث های خوبی مطرح می شود ، با مقاله های خوبی روبرو می شویم ، اما از خروجی خبری نیست .

علیپور اشاره کرد : در موضوعات ترافیکی ، باید به بحث های زیست محیطی توجه شود ، امروزه در دنیا برای کاهش آلودگی هوا و صدا در کلان شهرها از موتورها و خودروهای برقی استفاده می شودکه در کاهش ترافیک و کاهش حجم خودروها نیز بسیار موثر است .

وی اظهار داشت : ما باید در جلسات و همایش ها به دنبال راهکاری برای برون رفت از مشکلات آلایندگی در بحث های ترافیکی باشیم .

علیپور ادامه داد : خوشبختانه در حال حاضرکشور ما قادر به انجام برقی شدن خودروها که بحث بسیار مهم و موثری می باشد ، هست و می تواند از دانش برقی کردن موتور خودرو استفاده کند ، ضمن اینکه شهرداری در این رابطه اقداماتی انجام داده است و چندین هزار موتورسیکلت برقی وارد کرده است و همین امر را می توان در خصوص خودروها هم عملی کرد .

عضو فراسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره داشت : در حال حاضر سوخت شرکت واحد در کشور ما توسط گاز تامین می شود ، این در حالی است که گاز نسبت به بنزین و گازوئیل ، آلاینده تر می باشد و راه حل در این زمینه ، جایگزینی هر چه بیشتر اتوبوس های برقی است .

عضو کمیسیون عمران در خاتمه گفت : استفاده از حمل و نقل عمومی در کلان شهرها ، نکته ی بسیار مهمی است که باید بیشتر مردم را به استفاده از این فرهنگ تشویق کرد  و شهروندان را به سمت استفاده ی کمتر از خودروهای شخصی سوق داد و برای مترو سرمایه گذاری بیشتری در نظر گرفته شود و مجلس هم در این زمینه تا حد ممکن اعتباراتی را در سال گذشته و در سال جاری قرار داده است که لازم است تخصیص داده شود و باید اقدامات لازم در کلیه ی وسایل حمل و نقل عمومی ، از جمله اتوبوس های سریع و سیر انجام پذیرد ، تا امروز  در تهران اقدامات مفیدی به سرانجام رسیده است که باید در کلان شهرهای دیگر هم ادامه پیدا کند .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: