جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 اسفند 1393     
برگزاری کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک ، زمینه ساز حل معادله چند مجهولی ترافیک در تهران

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : معادله چند مجهولی ترافیک تهران می طلبد تا از تجربیات و دانش پژوهشگران قوی در حوزه ترافیک و حمل و نقل استفاده شود.

محمد دامادی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به برگزاری چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک درتهران افزود : امروز جمعیت و وسعت تهران به گونه ای است که نیاز است تا در این راستا کلینیک ترافیک برگزار شود.

وی تصریح کرد : البته این تیمی که در این راستا تشکیل می شود نمی توان گفت که همگی باید از یک مجموعه باشند یا از صرفا از مجموعه داخل شهرداری حضور داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد :  اگر چه توانمندی مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بسیار خوب و قابل تامل است اما برای حل ریشه ای ترمعضل ترافیک در کلان شهرها می طلبد تا از همکاری و انتقال تجارب و تبادل نظر نهادها و متخصصان دانشگاههای داخلی و خارجی نیز در این راستا استفاده شود.

وی  اظهار داشت  :  قطعا بکار گیری  تجارب مراکز علمی داخلی و خارجی می تواند به مدیریت بهتر ترافیک و حمل و نقل در تهران کمک کند  البته افراد دعوت شده از مراکز علمی خارجی باید تجربه شهرهای بزرگ و معضلات آن را داشته باشند تا بتوانند در این راستا همفکری و تبادل اطلاعات خوب و موثری صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه یاد آورشد : امروز که چهاردهمین دوره کنفرانس بین المللی مهندسی ترافیک برگزار می شود باید نسبت به دست آوردهایی کنفرانس های قبلی مهندسی ارزشی صورت گیرد و مشخص شود که  اثرات این سیزده  کنفرانس قبلی تا چه میزان در ساماندهی حمل و نقل شهری و ترافیک  کلان شهری مثل تهران تاثیر داشته است.

دامادی تاکید کرد : باید مشخص شود که چه میزان از مشکلات ترافیک و حمل و نقل شهری به مباحث علمی باز می گردد و چه اندازه از مسائل ناشی از کمبود اعتبارات است در صورتی که هر یک از بخش های این پکیج کامل نباشد قطع به یقین روند اجرای در این حوزه همچنان دچار مشکل خواهد بود .

وی اظهار داشت : در صورتی که مباحث مطرح در این گونه کنفرانس ها عملیاتی  و اجرایی شوند قطعا برگزاری آن خروجی مثبتی خواهد داشت .

وی گفت : البته تمام تجربیات کشورهای دیگر در داخل کلان شهرهای مثل تهران قابل استفاده نخواهد بود و باید در برخی از حوزه ها صرفا با فرهنگ سازی برطرف می شود مثل نوع رانندگی در تهران که به تازگی در حال فرهنگ سازی است که بین خطوط رانندگی شود در حالی که در بسیاری از کلان شهرها و کشورهای پیشرفته این مساله مدتهاست رعایت می شود .

وی با اشاره به لزوم توجه به حمل و نقل درون شهری در کلان شهری به عنوان راهکاری برای مدیریت ترافیک تصریح کرد : قطعا توسعه حمل و نقل درون شهری می تواند راهکار موثری در حوزه مدیریت شهری و مهندسی ترافیک در تهران باشد در صورتی که خطوط مترو در تمام نقاط تهران گسترش یابد مانع از افزایش تردد خودروهای تک سرنشین و مدیریت بهتر ترافیک در تهران خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: