جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 اسفند 1393     
لغو تابعیت استرالیایی افراد مشکوک

فارس: «تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد، تابعیت شهروندان استرالیایی که با تروریسم در رابطه باشند از اعتبار ساقط خواهند شد.

به نوشته اسپوتنیک، دولت استرالیا خواستار اصلاح لایحه شهروندی است تا به گفته ابوت، تابعیت دوم افراد مشکوکی که علاوه بر تابعیت استرالیایی تابعیت دیگری دارند، یک تابعیتشان حذف شود.  

نخست وزیر استرالیا تاکید کرد، تابعیت استرالیایی یک امتیاز ویژه است و هیچ‌کس نباید در کشور ما طوری زندگی کند درحالی که ارزش‌های ما را به عنوان یک جامعه آزاد و باز کنار می‌گذارد.

روز گذشته، گزارش امنیتی مشترک دولت‌ ایالتی و فدرال استرالیا از حادثه گروگان‌گیری ماه دسامبر سیدنی منتشر کرده و اعلام کرد که پیش از وقوع این حادثه، مردم دستکم 18 بار با خطوط اضطراری نیروهای سازمان‌های امنیتی استرالیا تماس گرفته و نسبت به انتشار مطالب خشونت آمیز توسط مونس، هشدار داده بودند.

با این حال، مقامات امنیتی استرالیا در آن زمان اعلام کرده‌اند که پیام‌های منتشر شده توسط وی، «حاوی هیچ‌گونه نشانه‌ای مبنی بر وجود یک تهدید قریب‌الوقوع نیست.»

«تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا در این‌باره اظهار تاسف کرده و گفت سیستم قانونی استرالیا، ناامیدکننده است. وی همچنین از تصمیم دولت برای ایجاد اصلاحات در ساختارهای امنیتی و قانونی این کشور خبر داد.

در ماه دسامبر سال گذشته در یک ماجرای گروگان‌گیری در شهر سیدنی، دولت استرالیا فردی به نام «هارون مونس» که ایرانی‌الاصل است در حالی ویزای استرالیا دریافت کرد که در ایران به دلیل کلاهبرداری تحت تعقیب بود، پس از فرار از ایران، راهی استرالیا شد.

استرالیا در سال 1996 میلادی با وجود هشدارهای مقامات ایرانی، به این فرد پناهندگی داد. وی در حالی با ادعای حمایت از داعش مرتکب گروگانگیری شد که سابقه طولانی‌ای در اعمال مجرمانه از جمله قتل، نوشتن نامه‌های تهدیدآمیز، تجاوز جنسی و کلاهبرداری در استرالیا داشت، اما به قید وثیقه آزاد بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: