جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 اسفند 1393     
ترکیه روستای سوریه را اشغال کرد/تصاویر

ابنا: روزنامه طرف در گزارشی در شماره امروز خود نوشت: ‌ پرچم ترکیه در روستای اشمه سوریه که قرار است آرامگاه جدید سلیمان شاه در آن احداث شود، بر افراشته شد.

بقایای جسد سلیمان شاه پدربزرگ عثمان غازی موسس دولت عثمانی و ۳۸ نظامی ترکیه که نیروهای محافظ محوطه آرامگاه سلیمان شاه بودند، ‌ بامداد دیروز در عملیات شاه فرات به ترکیه منتقل شدند.

«احمد داوداوغلو» نخست وزیرترکیه اعلام کرد، پرچم ترکیه در روستای اشمه سوریه (در دویست متری مرز ترکیه و سوریه) که محل جدید احداث آرامگاه سلیمان شاه خواهد بود، بر افراشته شده است.

نخست وزیر ترکیه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: جسد سلیمان شاه و امانات اجدادمان به منظور انتقال موقت به آرامگاه جدید در درون سوریه به ترکیه انتقال یافته است.

وی افزود: منطقه‌ای در اشمه سوریه توسط نیروهای ارتش ترکیه تحت کنترل قرار گرفته و پرچم ترکیه در این منطقه بر افراشته شده است.

ستاد ارتش ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، یادگار‌ها و امانات ارزشمند از آرامگاه سلیمان شاه و پاسگاه نیروهای محافظ با توجه به مشکلات امنیتی موجود در سوریه، به منظور انتقال موقت به مکان جدیدی در روستای اشمه سوریه به ترکیه انتقال یافته است.

«الدار خلیل» از رهبران حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه ادعای ترکیه مبنی بر حمایت از مقبره سلیمان شاه را بهانه و دستاویزی برای مداخله در سوریه دانست و گفت: ارتش ترکیه برای انتقال بقایای جسد سلیمان شاه با مبارزان کرد در کوبانی هماهنگی کرده است.

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه گفت: روابط دوستانه بین دولت اردوغان و داعش‌‌ همان چیزی است که دولت ترکیه را به این تجاوز تشویق کرده است.

وی افزود: حق ما است که از خاک خود دفاع کنیم و با تجاوز ترکیه با سوریه به نحو مطلوب و در وقت مناسب برخورد خواهد شد.

مقداد گفت: طرف ترکی تاریخ جعل می‌کند و حقایق را وارونه جلوه می‌دهد و داود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه دستش به خون مردم سوریه آلوده است.

رسانه‌های ترکیه روز گذشته اعلام کردند که حدود ۴۰ تانک این کشور برای محافظت از سربازانی که نگهبانی از مقبره سلیمان شاه، پدربزرگ بنیانگذار سلسله عثمانی، را بر عهده دارند، وارد خاک سوریه شده‌اند.












درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: