جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 اسفند 1393     
ضوابط ورود و خروج ارز مشخص شد

مهر: سیدعبدالمجید اجتهادی درباره ضوابط ورود و خروج ارز در کشورگفت: براساس بند خ ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق مصوب آذرماه سال ۱۳۹۲ («هر نوع ورود، خروج، خرید، فروش و حواله ارز بدون رعایت ضوابط تعیینی توسط دولت و بدون مجوزهای لازم از بانک مرکزی قاچاق محسوب می‌شود.») بنابراین تمامی افراد برای ورود، خروج، خرید، فروش و حواله ارز باید مجوز بانک مرکزی را داشته باشند.

وی افزود: همچنین در تبصره دو ماده ۷ آمده است «عرضه و فروش ارز، خارج از واحدهای مجاز تعیین شده توسط دولت به وسیله اشخاص و واحدهای صنفی، ممنوع است و با مرتکبین براساس قانون برخورد می‌شود.» و به این معنا است که اگر کسی ارز دارد و می‌خواهد بفروشد حتما باید به قسمت ارزی بانک‌ها و یا صرافی‌های مجاز داری مجوز از بانک مرکزی مراجعه کند و در غیر اینصورت برابر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با وی برخورد می‌شود.

اجتهادی تصریح کرد: در بحث مقررات ارزی بنا به قانون روابط ورود، خروج، خرید و فروش و نگهداری کالا باید از سوی بانک مرکزی تعیین شود. بر همین اساس اخیرا مکاتبه‌ای با بانک مرکزی داشتیم که بانک ضوابط و شرایط ورود، خروج و نگهداری ارز در کشور را تعیین کرده است و در صورتی که فردی خارج از شرایط تعیین شده اقدام به خرید و فروش ارز کند به لحاظ قانونی متخلف و ارز وی قاچاق محسوب می‌شود.

وی گفت: بانک مرکزی میزان ارزی که مردم می‌توانند بدون تشریفات قانونی خاصی به کشور وارد کنند ۵ هزار دلار و میزان ارزی که مردم می‌توانند بدون تشریفات قانونی خاصی از کشور خارج کنند نیز ۵ هزار دلار اعلام کرده است. طبیعتا اگر قرار باشد شخصی ارز بیشتری به کشور وارد یا از آن خارج کند باید به نمایندگی بانک مرکزی در فرودگاه‌ها مراجعه و اظهارنامه ارزی دریافت کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: