جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 اسفند 1393     
در آستانه برگزاری کنفرانس مهندسی ترافیک ، یک نماینده مجلس مطرح کرد :
انتظار داریم دولت در رابطه با موضوع ترافیک و محیط زیست با جدیت بیشتری راهکارهای اجرایی را عملی کند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز عضو کمیسیون صنایع و معادن و عضو فراسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری همایش بین المللی مهندسی ترافیک گفت : برگزاری این همایشها می تواند برای شروع موثر باشد و چون کارشناسان ایده های جدید مطرح می کنند  یک نقطه عطف محسوب می شود به شرط آنکه در همین حد باقی نماند و خروجی مفید داشته باشد .

حسین گروسی در ادامه به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت : در زمینه محیط زیست ، بحث موتور سیکلت های برقی و خودروهای هیبریدی  و دولت الکترونیک مطرح هست ، اما در حال حاضر گاهی         می بینیم در ادارات این روند طی نمی شود ، بلکه برای یک نامه که انجامش با دستگاه فکس و ایمیل ممکن می باشد  را با یک ماشین و یک راننده به انجام می رسانند که قطعا" این خودروی تک سرنشین در ترافیک شهری مشکل ایجاد می کند .

وی در ادامه افزود : انتظار داریم دولت در رابطه با موضوع ترافیک و محیط زیست با جدیت بیشتری راهکارهای اجرایی را عملی کند .

گروسی معتقد است در بحث ترافیک و آلودگی کلانشهرها خصوصا تهران ، راهکارها مشخص است ، و همه به این نتیجه رسیده اند که راه رهایی از آلودگی هوا ، برقی شدن خودروها و موتورسیکلت هاست ، اما برای رسیدن به این مهم لازم است ، موسسه یا ارگانی عهده دار وام برای خریداران شود و از این امر حمایت کنند .

وی در خصوص سوخت پاک گفت : تا زمانی که دولت نیمی از مبالغ این نوع خودروهای برقی را بصورت وام در اختیار استقبال کنندگان قرار ندهد و این تشویق ها صورت نگیرد ، عملا این اتفاق نمی افتد .

وی خاطر نشان کرد : برگزاری همایش هایی چون مهندسی ترافیک ، برای شروع بسیار خوب است اما تا زمانی که عملیاتی و اجرایی نشود ، برگزاری این جلسات متاسفانه بی فایده خواهد بود .

گروسی اشاره داشت : پیشنهاد بنده به مسئولین  برای بهبود در وضعیت حمل و نقل عمومی این است که ارگان های مختلف از جمله معاون رئیس جمهور ،  شهردار تهران و معاون رئیس سازمان محیط زیست و شرکت نفت و وزارت نفت و وزارت معدن تجارت و کمیسیون  جلساتی تشکیل دهند و این نظریات را به اجرا دربیاورند .

عضو کمیسیون صنایع و عضو فراسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : موضوعات ، ایده ها و پیشنهاداتی که امروز در جلسات و همایش ها اعلام می شود ، معمولا سالها به طول می انجامد تا عملیاتی شود ، بهتر است به جای آنکه دغدغه ی ما برگزاری همایش باشد ، بیشتر روی مواردی که کاملا مشخص است  متمرکز شویم ، مواردی که قبلا مطالعه شده است و مورد تائید کارشناسان هم قرار گرفته ، مسائلی از قبیل دولت الکترونیک و جایگزینی خودروهای برقی و هیبریدی است .

گروسی در خاتمه گفت : همانطور که مستحضر می باشید و همه مطلع هستند برنامه هایی که باید در اولویت قرار دهیم بحث بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش مصرف سوخت در موتورهای خودروهاست که لازم است یورو5 شود و راهکار اصلی در این زمینه توسعه خطوط ریلی و مترو می باشد به دلیل اینکه علاوه بر سالم بودن ، سوخت آن ارزان می باشد و ضمن اینکه خوشبختانه در حال حاضر امکان ساخت این تکنولوژی برای رسیدن به پاکیزگی هوا را داریم اما بدون حمایت دولت ، قطعا" تحقق نمی یابد ، در واقع بدون همکاری مجلس ، دولت ، شهرداری و محیط زیست به موفقیت نخواهیم رسید .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: