جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 4 اسفند 1393     
کودک خلاق چه نشانه‌هایی دارد؟

ایسنا: یک روانشناس و مشاور تخصصی کودکان گفت: همه‌ی کودکان در اطلاع از اینکه دنیا چگونه کار می‌کند خلاق هستند، اما در این میان به‌نظر می‌رسد برخی کودکان از دیگران خلاق‌تر هستند.

زاهد زرگر گفت: کودکان خلاق اغلب با آب و تاب حرف می‌زنند، گفت: ذکر جزئیات یک ماجرا و به تفضیل سخن گفتن می‌تواند نشانه‌ی قدرت خیال و تصور زیاد باشد.

وی افزود: دقت و توجه شدید در گوش دادن، شور و نشاط و مشغولیت‌های شدید جسمانی، استفاده از قیاس در صحبت‌ها، عادت به وارسی منابع مختلف، دقت به اشیا و پیرامون، اشتیاق به صحبت کردن درباره‌ی کشفیات با دیگران، توانایی ابداع بازی‌های جدید و تغییر در بازی‌ها، کنجکاوی زیادی برای سر درآوردن از امور، جسارت در گفتار خود و طرح سئوالات عجیب را از مشخصات کودکان خلاق برشمرد.

این روانشناس اظهار کرد: انگیزه و خلاقیت کودک در محیط خانواده زمانی از میان می‌رود که تأکید بیش از حد والدین بر هوش و حافظه کودک باشد.

زرگر خاطرنشان کرد: ایجاد رقابت میان کودکان، تأکید افراطی بر جنسیت کودک، قرار دادن قوانین خشک و دست و پا گیر در منزل، عدم آشنایی والدین با مفهوم واقعی خلاقیت، انتقاد مکرر از رفتارهای کودک، بیهوده شمردن تخیلات کودک، عدم شناسایی علائق درونی کودک، عدم وجود حس شوخ طبعی در محیط منزل و تحمیل نقش بزرگسال به کودک نیز از جمله مواردی است که انگیزه و خلاقیت کودک در محیط خانواده از بین می‌رود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: