جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 اسفند 1393     
تظاهرات عليه اسكار 2015

  باشگاه خبرنگاران : هشتاد هفتمین مراسم اهدای جوایز اسكار، یكشنبه در لس آنجلس برگزار میشود.عملكرد آكادمی اسكارغیبت بازیگران سیاهپوست در میان نامزدهای امسال این رویداد سینمایی را نشان می دهد. از بین 20 بازیگری كه در چهار بخش اصلی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر نقش مكمل مرد و بهترین بازیگر نقش مكمل زن، نامزد جایزه اسكار 2015 هستند، نام هیچ بازیگر سیاه پوستی به چشم نمی خورد. این موقعیت كه یك بار دیگر هم در سال 1998 پیش آمده بود عصبانیت بسیاری از انجمن ها و جنبش های دفاع از حقوق شهروندی را به دنبال داشته است و در این خصوص قصد دارند تظاهراتی را سه ساعت قبل از شروع این مراسم برگزار كنند.

سرپرست یكی از انجمن های مذكور در نشستی خبری گفت: هدف ما فرستادن پیامی به آكادمی هنر و تكنیك سینماست كه این جوایز را اهدا میكند و این پیام بسیار ساده است: شما نماینده آمریكا نیستید!

از طرفی عدم حضوركارگردانان زن درهالیوود به وضوح آشكار است. حضور زنان سیاهپوست كه دیگرجای خود دارد! 93درصد از اهالی سینما سفیدپوست و 70درصد آنان هم مرد هستند،مردانی كه میانگین سن آنها 63 سال است.

در خصوص این نگاه های تبعیض آمیزمی توان به فیلم "سلما" ی " آواداورنای" كه كارگردانی سیاهپوست است اشاره كرد. فیلم مذكور به عنوان نامزد بهترین فیلم اسكار 2015 معرفی شده است درحالیكه در رقابت برای دریافت جایزه بهترین كارگردان شركت داده نشده است.

سرپرست آكادمی آفریقایی-آمریكایی دراین باره گفته است كه هركاری بتواند انجام می دهد تا همه چیز به بهترین شكل خود تغییر پیدا كند چون این تبعیض نژادی و حضور 70 درصدی مردان سفیدپوست مسخره است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: