جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 9 ارديبهشت 1393     
كتاب جدید استاد مطهری منتشر شد

 
 
فردا: كتاب «خدا در انديشه انسان» مشتمل بر پنج سخنراني استاد شهيد آیت‌الله مطهري در سال 1354 هجري شمسي است كه در جمعي كه بيشتر آنها را دانشجويان و قشر تحصيل‌كرده تشكيل مي‌دادند، ايراد شده است. اين مباحث درباره شناخت خدا و ريشه پيدايش فكر خدا در بشر با توجه به شبهات طرح شده از سوي دانشمندان ماترياليست است كه در ضمن آن به نقادي ذهن انسان نيز پرداخته شده است، از جمله به شباهت ذهن با آیینه اشاره شده است كه ذهن انسان شبیه آینه است با این تفاوتها که اولاً خطاياب است، ثانياً خودآگاه است و ثالثاً به درون اشیاء نفوذ می‌کند.

استاد در ادامه سخن به اين موضوع مي‌پردازند كه خدا به دلیل نامحدود بودن در ذهن منعكس نمي‌شود علاوه بر این که مواجه با ذهن انسان نیست. سپس نظريه تأثير شرايط عيني و ذهني در فكر انسان را مورد بررسي قرار داده، تابعيت مطلق انديشه نسبت به آن را رد مي‌كنند. در پايان، اين مطلب مورد بحث قرار مي‌گيرد كه عالم هستي بدون يك حقيقت بي‌نياز قابل توجيه نيست.

مباحث اين كتاب، بحث ممتازي در خداشناسي و برخي مسائل مرتبط با آن از نظر محتوا و سبك بيان است و براي علاقه‌مندان به معارف اسلامي مغتنم و دانش‌افزاست.

بعد از این مباحث، موضوع "خدا در زندگی انسان"بحث شده است که آن مباحث به صورت کتابی همزمان با این کتاب منتشر گردیده است.

این کتاب در 104 صفحه در قطع رقعی به قیمت 30000 ریال توسط انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری) منتشر شده است.

علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب با تخفیف ویژه25 % به غرفه انتشارات صدرا در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران واقع در مصلی، شبستان، انتهای راهروی 22 مراجعه نمایند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: