جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 3 اسفند 1393     
سرخک را جدی بگیرید

ایسنا: با وجود انتشار اخباری از خطر شیوع سرخک در برخی نقاط جهان، بسیاری از مردم همچنان تصور می‌کنند این بیماری بی‌خطر و موقتی است.

کارشناسان هشدار می‌دهند که گاهی حتی پیش از بروز جوش‌های پوستی روی بدن که از علائم سرخک است، عفونت ناشی از این بیماری به طور معمول در چشم‌ها نمایان می‌شود. به این ترتیب در برخی موارد نادر بیماری سرخک می‌تواند به مشکلات طولانی مدت در بینایی و حتی نابینایی فرد منجر شود.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا، از هر 1000 کودک مبتلا به بیماری سرخک یک یا دو کودک جان خود را بر اثر ابتلا به آن از دست می‌دهند.

دکتر «جاناتان سانگ» از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: نمی‌توان ابتلا به سرخک را بیماری جزئی و بی‌اهمیتی قلمداد کرد چون مشکلات جدی ناشی از آن می‌تواند شامل آماس مغز شود که به دنبال آن قدرت بینایی کودک را مختل می‌کند.

گزارش کتابخانه ملی پزشکی آمریکا نشان می‌دهد: بیماری سرخک سالانه موجب نابینایی 60 هزار نفر در سراسر جهان می‌شود و بیشتر این نابینایان در کشورهای در حال توسعه به این عفونت مبتلا شده‌اند و از کمبود ویتامین A رنج می‌برند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌دی نیوز، دکتر «جین ادموند» از بیمارستان کودکان تگزاس گفت: اگرچه شایع‌ترین بیماری چشمی ناشی از سرخک موجب از دست رفتن قدرت بینایی نمی‌شود و موقتی است اما نوع نادری از سرخک، آماس مغز را به دنبال دارد و پیامدهای ناشی از آن فاجعه‌بار است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: