جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 2 اسفند 1393     
مراسم شعرخوانی درسرزمین برادری

فارس: دومین روز حضور کاروان سرزمین برادری در شهر گنبد با حضور در کارخانه نئوپان گنبد، امامزاده یحیی بن زید(ع)،‌ مزار شهدا، عیادت از بیماران بیمارستان پیامبر اعظم(ص)،‌ مسابقات اسب دوانی، شرکت در نمازجمعه اهل تسنن، دیدار با خانواده شهید عبدالغفور حلیمی(شهید ترکمن) و مراسم شعرخوانی مدح پیامبر و اهل بیت ادامه یافت.
 


 
*صد دانه تخته، دسته به دسته/با نظم و ترتیب یکجا نشسته

اولین بازدید کاروان سرزمین برادری از کارخانه نئوپان گنبد صورت گرفت، در این دیدار که محسن فدایی مدیرعامل شرکت چوب شمال و جمعی از کارگران اهل سنت هم حضور داشتند، اعضای کاروان از نزدیک در جریان ساخت نئوپان قرار گرفتند، در قسمتی از کارخانه مصطفی رحماندوست با مشاهده قطعات نئوپان این چنین سرود:



عبدالجلیل گوگلانی روابط عمومی شرکت هم با اشاره به روندی که چوب تا نئوپان شدن می‌پیماید، در این باره گفت: همانطور که مراحل خرد شدن چوب ها در این شرکت را دیدید، ما هم  خودخواهی‌ها را خرد کردیم و شیعه و سنی کنار هم با صلح و آرامش برای سازندگی تلاش می‌کنیم.

فدایی در پایان بازدید ابراز داشت: این حرکت‌های فرهنگی ارزشمند است، شرکت چوب شمال مفتخر است که نیروهای متعهد و توانمندی چه تشیع و چه تسنن در کنار هم دارد و همه در امتداد رسیدن به هدفی مشترک قدم برمی‌دارند.

 


 
*زیارت نواده امام سجاد(ع) و تکریم از مقام شهیدان ترکمن

حجت‌الاسلام محمدحسین نواب رئیس مدرسه اسلامی هنر، مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر براتی مبلغ عرصه وحدت اسلامی، داوود کریمی پسر شهید عباس کریمی از فرماندهان دفاع مقدس و غلامرضا امامی نویسنده و مترجم با حضور در بارگاه نورانی امامزاده یحیی بن زید(ع) به مقام شامخ شهدای ترکمن و فارس انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

امامزاده یحیی بن زید(ع) نوه بلافصل امام زین‌العابدین(ع) است که در سن 18 سالگی به شهادت رسید، وی راوی، محدث است، وی صحیفه سجادیه که یادگار امام سجاد(ع) است را به ایران آورد، مزار این امامزاده واجب التکریم هم اکنون پذیرای زائران مختلف از اقوام و مذاهب گوناگون است.

 *طنین شعار لبیک یا رسول الله در مسابقات اسب‌‌دوانی

همچنین کاروان سرزمین برادری با حضور در بیمارستان پیامبر(ص) اعظم به عیادت بیماران رفتند و با اهدای گل به بیماران سلامتی آنان را از خدا مسألت کردند.

از برنامه‌های جالب در دومین روز حضور این کاروان، دیدن مسابقات اسب‌دوانی در گنبد کاووس بود که این سری مسابقات فینال به عنوان هفته قهرمانی بود که جمعیت زیادی از ترکمن‌ها برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه آمده بودند.


 

اعضای کاروان که از بخش ویژه شاهد برگزاری مسابقه بودند، در میان مصطفی رحماندوست و حجت‌الاسلام نواب با حضور در کنار عوامل فیلم‌برداری و ضبط و پخش از نزدیک در جریان ساخت برنامه زنده تلویزیونی قرار گرفتند.

این سری از مسابقات با عنوان «لبیک یا رسول الله» برگزار شد، به همین منظور شعار لبیک یا رسول الله در فضای ورزشگاه طنین انداز شد.
 


 

همچنین اعضای کاروان با حضور در نمازجمعه اهل سنت نمادی دیگر از وحدت شیعه و سنی را به نمایش گذاشتند.

 

 

*حضور در خانواده شهید ترکمن و اقامه نماز به امامت عالم اهل سنت


در ادامه کاروان سرزمین برادری در منزل عالم اهل سنت ترکمنی خدابردی قادری سلیمی حافظ قرآن و پدر شهید عبدالغفور حلیمی حضور یافتند، در کنار منزل وی هم مسجد وجود داشت که پس از اذان مغرب حضار نماز را به امامت این عالم ترکمنی برگزار کردند.

استقبال گرم خدابردی از اعضا با وجود کهولت سن از حاشیه‌های این دیدار دوستانه بود، وی در راهپیمایی 22 بهمن با ویلچر حاضر شده بود، غلامرضا امامی در این دیدار خطاب به پدر شهید گفت: فرزند برومند شما هم شهید و هم شاهدی در ترکمن‌های عزیز است که در دفاع از کشور به شهادت رسید.

 

 

مراسم شعرخوانی مدح پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) با حضور شعرای شهر گنبد و کاروان سرزمین برادری در کتابخانه مختوم قلی فراغی برگزار شد و در نهایت حضار عکس یادگاری با پرچم ایران گرفتند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: